وقتی داروسازان پزشک می‌شوند

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، یکشنبه ۴ دسامبر ۲۰۲۲

تلگراف گزارش می‌دهد که ممکن است داروخانه‌ها به دنبال اعتصاب پرستاران در این ماه برای تجویز دارو و درمان به خدمت گرفته شوند.

شهروندآنلاین-پرستاران بخش‌های مختلف انگلستان، ولز و ایرلند شمالی در ۱۵ و ۲۰ دسامبر (۲۴ و ۲۹ آذر) پس از اینکه رئیس اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری (RCN) اعلام کرد پیشنهاد مذاکره آنها برای افزایش حقوق از سوی مقامات دولتی رد شده به اعتصابات خواهند پیوست. جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در انگلیس، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقام‌های رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم را وحشت‌زده کرده است. شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۱.۱ درصد رسیده و کشور به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

تلگراف

تلگراف گزارش می‌دهد که ممکن است داروخانه‌ها به دنبال اعتصاب پرستاران در این ماه برای تجویز دارو و درمان به خدمت گرفته شوند. این مقاله می‌گوید، در پی اعتصاب سراسری پرستاران که به تازگی اعلام شده و قرار است اواسط دسامبر اجرایی شود  – اولین اعتصاب ملی در تاریخ این حرفه – این احتمال می‌رود که به شیمیدان‌ها و داروسازها اجازه داده شود تا بیماران مبتلا به بیماری‌های جزئی را تشخیص داده و برایشان آنتی‌بیوتیک تجویز کنند.

 

تایمز

ساندی تایمز گزارش می‌دهد: «توری‌های وحشت‌زده قوانین جدید سخت‌گیرانه‌ای در مورد پناهندگی برنامه‌ریزی می‌کنند، می‌گوید قانون جدیدی برای جلوگیری از مهاجرت به بریتانیا می‌تواند قبل از کریسمس توسط دولت ارائه شود.»

 

ایندیپندنت

تصویر کاملا خندان هری کین، کاپیتان تیم فوتبال انگلیس در تمرین آماده‌سازی برای رویارویی با سنگال در صفحه یک ایندیپندنت خودنمایی می‌کند. این روزنامه همچنین از توقف بدون فکر وزرای دولت در پایان دادن به امکان استفاده پناهجویان از هتل‌ها انتقاد کرده و نوشته است هیچ برنامه‌ای برای اقامت ۸ هزار پناهجو در بریتانیا وجود ندارد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.