بکارگیری 13 هزار امدادگر در امداد زمستانه

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از ایجاد پست‌های موقت در 100 گردنه خطرناک کشور برای پشتیبانی از پایگاه‌های جاده‌ای در طرح امداد زمستانه و مشارکت 13 هزار امدادگر در این طرح خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین مهدی ولی پور با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه در 23 آذرماه گفت: مانند سال‌های گذشته طرح امداد زمستانه به منظور امدادرسانی در جاده‌های کشور قبل از آغاز فصل زمستان شروع می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به فعالیت 575 پایگاه ثابت و 100 پست موقت در گردنه‌های خطرناک و در طول طرح زمستانه عنوان کرد: 464 شعبه و دفتر نمایندگی، 305 مرکز پشتیبانی امدادی، 32 مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، 35 مرکز آنست و 22 مرکز امداد هوایی در این طرح شرکت می‌کنند که در مجموع 1533 مرکز امدادی و پایگاهی را شامل می‌شود.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات کشور، در این طرح بیش از 3505 خودرو عملیاتی شامل 1063 دستگاه آمبولانس، 1270 خودروی امدادی، 19 اتوبوس امدادی، 456 خودروی نجات، 50 خودروی ویژه عملیات، 11 خودروی فرماندهی عملیات، 480 موتورسیکلت امدادی، 122 موتورلانس و 19 فروند بالگرد شرکت می‌کنند.

ولی‌پور با اشاره به حضور 13 هزار امدادگر، افزود: 4500 تیم عملیاتی فعال، 31 تیم واکنش سریع، 22 هزار داوطلب تخصصی امداد و نجات، 3400 نیروی عملیاتی تخصصی کادر، در این طرح حضور دارند.

او یک از معضلات امدادرسانی به افراد در راه مانده را نبود علایم و نشانه‌های رانندگی در جاده‌ها و تونل‌‎ها دانست و ادامه داد: همین مساله باعث می‌شود تا بسیاری از رانندگانی که در راه مانده‌اند، ندانند در کجا هستند و بنابراین نتوانند محل دقیق خود را به ما بگویند و این مساله باعث کند شدن امدادرسانی می‌شود.

ولی‌پور یکی دیگر از مشکلات پیش رو برای امدادرسانی را خاموش بودن روشنایی جاده‌ها دانست و تاکید کرد که این مشکلات با سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه مطرح شده است و به زودی حل می‌شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.