قول آنتی‌بیوتیکی وزیر بهداشت‌

وزیر بهداشت با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارویی به خصوص آنتی‌بیوتیک و سرم ناشی از آنفلوانزای زودرس بوده، گفت: قول می‌دهم این کمبودی که در این چند قلم دارو داریم یک تا دو ماه آینده برطرف شود.

به گزارش شهروند آنلاین،وزیر بهداشت پس از حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر درباره عملکرد یک ساله وزارت بهداشت و درمان گفت: در این یک سال توانستیم در بهداشت و درمان موفقیت‌هایی داشته باشیم که مهمترین آن مقابله با کرونا بود و توانستیم مرگ و میر در کرونا را به صفر برسانیم.

عین الهی افزود: از کار‌های مهم دیگری که انجام شد بحث بیمه همگانی بود که با اعتبار خیلی خوبی که مجلس گذاشته بود با شش هزار میلیارد تومان، شش میلیون نفر از سه دهک پایین بیمه شدند.

او درباره  پرستاری گفت: تعرفه پرستاری در سال ۸۶ مصوب شده بود بعد از ۱۵ سال این کار در شورای عالی بیمه سلامت به تصویب رسید، در هیات دولت به تصویب رسید و به مرحله اجرا گذاشته شد.

وزیر بهداشت و درمان همچنین به افزایش دانشگاه‌های پزشکی به عنوان یکی از کار‌های مهم وزارتخانه متبوع‌اش در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت:امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجوی پزشکی را پذیرش کردیم، ظرفیت دستیاری را به ۴ هزار نفز افزایش دادیم وحقوق دستیاری افزایش پیدا کرد و دانشکده‌هایی که مورد نیاز بود در مناطق مختلف مجددا تاسیس شد.

عین الهی در رابطه با کار‌های پژوهشی افزود: با کار‌های پژوهشی، ۴۳ درصد در رابطه با رشته‌های دانش‌بنیان و محصولات دانش‌بنیان کار شد.

وزیر بهداشت و درمان همچنین گفت: در بحث دارویار آن ارز ترجیحی که به صورت قاچاق دارو از کشور هم خارج می‌شد، دارو‌ها به ارز نیمایی تبدیل شد و طرح دارویار انجام گرفت و این یک طرح موفقی بوده که اختلاف بین ارز ترجیحی و ارز نیمایی به مصرف کننده داده شد.

او در ادامه افزود: در حوزه بهداشت، ما ۸۵۰ پروژه بهداشتی را به نتیجه رساندیم و پایان امسال ۲ هزار پروژه بهداشتی به نتیجه می‌رسد و هر چه قدر در خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و پیشگیری کار کنیم می‌تواند یک موفقیت‌های زیادی را در حوزه درمان برای ما ایجاد بکند.

عین الهی از افزایش ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در یک سال اخیر گفت و افزود:امیداوریم که ۷ هزار و ۷۰۰ تخت دیگر افزایش بدهیم.

عین الهی همچنین درباره عملکرد وزارت بهداشت و درمان در حوزه‌های مختلف تخصصی بخصوص در بحث جوانی جمعیت گفت:کار‌های بسیار بزرگی انجام دادیم، مراکز متعددی را در حوزه ناباروی ایجاد کردیم و در رابطه با خانم‌های باردار همه بیمه رایگان می‌گیرند و تا ۵ سال بچه شان بیمه می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: این گزارش کامل جوانی جمعیت و اقداماتی که وزارت بهداشت انجام داده، سه شنبه در صحن مجلس به نمایندگان ارایه خواهد شد که این‌ها گوشه‌ای است از خدمات و کار‌هایی که در وزارت بهداشت انجام شده است.

عین‌الهی درباره بحث تولید و توزیع دارو وکمبود چند قلم دارو گفت: ما ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو داریم، ولی بعضا ممکن است که چند قلم دارو به دلایلی کمبود باشد که همیشه در کشور این مساله بوده و مربوط به این دولت نیست. این کمبودی که این دفعه ایجاد شد در آنتی‌بیوتیک و سرم بود و علتش هم این بود که ما با یک آنفلوانزای زودرس مواجه شدیم که همین الان در بعضی کشور‌های پیشرفته مثل آمریکا و کانادا این معضل را در رابطه با آنتی‌بیوتیک‌ها پیدا کردند و این آنفلوانزای زودرس باعث شد که مصرف بالا برود و ما یک کمبود مقطعی پیدا کنیم، ولی به سرعت با واردات دارو و سه شیفته شدن تولیدات، در حال جبران است و این قول را می‌دهم که تا یک،دو ماه آینده این کمبودی که در این چند قلم دارو داریم برطرف شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.