هشدار اورژانس تهران به شهروندان

رئیس اورژانس تهران نسبت با افزایش اختمال گازگرفتگی هشدار داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: کاهش دمای هوا و برودت هوا موجب افزایش استفاده از وسایل گرمایشی می‌شود و این امر احتمال وقوع گازگرفتگی با مونوکسید کربن را افزایش می‌دهد و اگر شهروندان نکات ایمنی را رعایت نکنند، جانشان به خطر می‌افتد.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به افزایش حدود 2 برابری مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در هفته سوم آذرماه نسبت به هفته اول همین ماه گفت: بی‌احتیاطی و عدم آگاهی در راه‌اندازی وسایل گرمایشی موجب می‌شود که این وسایل به درستی کار نکند و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرساز است.

دکتر صالح طبری افزود: سردرد، بی حالی سرگیجه، تهوع، علائم شبه سرماخوردگی از علائم ضعیف و کاهش سطح هوشیاری، کما و تشنج ازعلائم شدید مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

او اولین اقدام در مواجهه با فرد دچار علائم مسمومیت شده را برقراری تهویه و انتقال فرد به محیط آزاد دانست و افزود: باز کردن در و پنجره باید به فوریت انجام گیرد.

رئیس اورژانس تهران در پایان گفت: در مواقع مسمومیت حتما با اورژانس تماس گرفته شود و به توصیه‌های پرستار115 توجه کنند که در صورت لزوم آمبولانس برایشان اعزام شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.