نیاز وزارت بهداشت به جذب ۱۰۰ هزار نیرو

معاون پرستاری وزارت بهداشت از نیاز این وزارتخانه به جذب ۱۰۰ هزار نیرو خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه وزارت بهداشت، “عباس عبادی” گفت: درخواست وزارت بهداشت جذب ۱۰۰ هزار نفر نیروی انسانی در همه گروه‌های نظام سلامت است، اما ممکن است میزان مجوز‌های صادرشده سازمان امور استخدامی کمتر از این عدد باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره جذب نیروهای پرستاری گفت: تفاهم اولیه با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب نیرو صورت گرفته است، اما هنوز مجوز نهایی برای جذب نیرو را صادر نشده است و بر اساس روال قبلی، از سهمی که وزارت بهداشت در جذب و استخدام نیرو‌ها دارد ۴۰ درصد مربوط به کارکنان گروه پرستاری است.

“عباس عبادی” درباره علت درخواست جذب نیروی انسانی در وزارت بهداشت تاکید کرد: برای تخت‌ها و بیمارستان‌های جدیدالتاسیس، جایگزینی کارکنان بازنشسته شده و نزدیک شدن به استاندارد‌های نیروی انسانی در کشور نیاز به جذب نیرو داریم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به عنوان بخشی از سرانه سلامت لحاظ خواهد شد و این یک گام جدی به سمت جلو است؛ با توجه به اینکه پس از این تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به عنوان یکی از اجزای سرانه سلامت خواهد بود نگرانی ازمحقق نشدن بودجه آن نخواهیم داشت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: از آبان‌ماه سال جاری نخستین پرداخت تعرفه پرستاران به شکل علی‌الحساب انجام شد و با یاری سازمان برنامه و بودجه، این پرداختی‌ها در سال جاری ادامه خواهد یافت

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.