نگرانی از آشوب پس از انتخابات

والمارت اسلحه‌ها و مهمات را از لیست فروش خود حذف کرد

والمارت نمایشگرهای اسلحه و مهمات را از هزاران فروشگاه ایالات متحده خارج کرده است. بزرگ‌ترین خرده‌فروش جهان گفت مشتریان فقط می‌توانند با ارایه درخواست خرید اسلحه گرم را ادامه دهند

شهروند آنلاین :تنها چهار روز مانده به انتخابات 2020 آمریکا، بزرگ‌ترین خرده‌فروش جهان گفت مشتریان فقط می‌توانند با ارایه درخواست خرید اسلحه گرم را ادامه دهند. والمارت نمایشگرهای اسلحه و مهمات را از هزاران فروشگاه ایالات متحده خارج کرده است. والمارت دلیل آن را نگرانی از ‌«ناآرامی های داخلی» ایالات متحده ذکر کرده است.

به گزارش دیلی‌میل ،مقامات فدرال و ایالت درحال آماده‌سازی گسترده برای احتمال ناآرامی گسترده در انتخابات در روز انتخابات هستند، پاسخی به تنش‌های فوق‌العاده بالا در میان رأی‌دهندگان و نگرانی‌ها درباره امنیت که تا حدی توسط رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ ایجاد شده است.

گفته می‌شود که تگزاس درحال آماده‌سازی برای اعزام 1000 سرباز به پنج شهر بزرگ در سراسر ایالت «برای جلوگیری از هرگونه آشفتگی مدنی» پس از انتخابات است، درحالی که فروشگاه‌ها در واشنگتن دی‌سی از روز دوشنبه در ویترین خود محافظ می‌گذارند.

به نوشته واشنگتن‌پست ،کری لاندبرگ سخنگوی شرکت والمارت در بیانیه‌ای اظهار داشت: «ما برخی ناآرامی‌های داخلی را مشاهده کرده‌ایم و همانند چندسال اخیر برای ایمنی همکاران و مشتریان خود اسلحه و مهمات را از لیست فروش خارج کرده‌ایم.»

شبکه سی‌ان‌ان نیز روز سه‌شنبه گزارش داد که وزارت امنیت داخلی آمریکا درحال آماده‌شدن برای مواجهه با هرگونه آشوب و ناآرامی‌های مدنی پس از پایان انتخابات ۲۰۲۰ است.

آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرزها به شهرهای درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر (سیزدهم آبان) است.

پیش از این آژانس‌های اجرای قانون و مهاجرت آمریکا برای سرکوب اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در پورتلند، سیاتل و واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته بودند.

مقامات محلی بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ در استفاده از نیروهای فدرال برای مقابله با اعتراضات خشونت‌آمیز موجب ایجاد ناآرامی‌های مدنی در شهرهای آنها شده است.

والمارت شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگ‌ترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است. این شرکت در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در رده اول قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.