دوازدهم بهمن در تهران چه اتفاقی می‌افتد؟

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر استان تهران برنامه‌های استان در سالروز ورود بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و آغاز ایام‌الله دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،حجت‌الاسلام سید محسن محمودی صبح دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از مدتها پیش ستاد دهه فجر استان تهران متشکل از ۳۲ کمیته شکل گرفته است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر استان تهران درباره برنامه‌های این ستاد اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها آیین ادای احترام و اهدای گل به حرم مطهر امام خمینی(ره) است که نهادها و ارگان‌ها با حضور در آستان مقدس حضرت امام(ره) به ایشان ادای احترام می‌کنند.

محمودی افزود: همچنین غباررویی و شست‌وشوی حرم مطهر حضرت امام(ره) با گلاب توسط سپاه کاشان و برنامه جهاد تبیین هم در ۱۰۰ مسجد محوری در استان تهران از دیگر برنامه‌های این روز است. اگر چه جشن‌های دانش‌آموزی هم در مجموعه سرپوشیده آزادی درحال برگزاری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: جوانان و نسل حاضر باید برداشت درستی از دوازدهم بهمن داشته باشند به همین دلیل برنامه‌های زیادی در این روز پیش‌بینی شده است. در مرقد مطهر امام(ره) در این روز با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و خواهر شهید مدافع امنیت روح‌الله عجمیان به سخنرانی خواهد پرداخت.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر استان تهران ادامه داد: راویان در مکان جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س) سخنرانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: علاوه رژه کاروان‌های نمادین ورود حضرت امام خمینی(ره) در سراسر استان تهران، ناقوس کلیساها و بوق کشتی‌ها هم به صدا در خواهد آمد تا یاد، خاطره، روش و سیره امام خمینی(ره) زنده بماند.

او همچنین از فراخوان سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردم‌نهاد خبر داد و گفت: هماهنگی لازم برای جانمایی و صدور مجوز برپایی غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی در مسیرهای راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن انجام شده است.

حجت‌الاسلام محمودی همچنین از آیین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا خبر داد و گفت: این مراسم روز پنجشنبه ۱۳ بهمن از ساعت ۱۴ در همه ۳۴۴ گلزارهای شهدای استان تهران به صورت ویژه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود. همچنین از شهدای ادیان توحیدی در گلزار شهدای زرتشتی در منطقه قصر فیروزه برگزار می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.