آغاز به کار رصدخانه کشاورزی ایران

مرکز ملی رصدخانه کشاورزی ایران امروز با حضور وزیر جهادکشاورزی رونمایی شد.

به گزارش شهروند آنلاین، یک هفته پس از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت و لزوم دقیق بودن اطلاعات و آمار کشاورزی، امروز در مراسم معرفی دستاورد‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) از مرکز ملی رصدخانه کشاورزی ایران رونمایی شد.

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با رو به رشد خواندن وضعیت بخش کشاورزی، ابراز امیدواری کرد با کاربردی کردن طرح‌ها و تحقیقات انجام شده، کشاورزی عملیاتی‌تر و با سرعت بیشتر توسعه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: مردم و کشاورزان همواره امیدوارند که تحقیقات جدید و نتایج آنها به ارتقای کیفیت محصول و افزایش میزان تولید کمک کنند.

او بار دیگر با اشاره به اهمیت در دسترس بودن آمار و اطلاعات دقیق، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی ما نبودن آمار و اطلاعات دقیق از میزان تولیدات کشاورزی است و با جست‌وجو‌های اینترنتی می‌توان میزان تولید کشاورزی از ۹۰ میلیون تن تا ۱۳۵ میلیون تن را مشاهده کرد که معیار‌های مختلفی در تهیه این آمار وجود دارد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در دست نبودن آمار بر مدیریت کشاورزی و در نتیجه بر اقتصاد مردم تاثیر خواهد گذاشت، افزود: این یکی از ضعف‌های ماست و موجب گران تمام شدن محصولات کشاورزی در سفره مردم خواهد شد.

او تصریح کرد: سطح زیر کشت محصولات، مالکان زمین‌های کشاورزی و میزان تولیدات باید مشخص باشد و یکی از موضوعات اصلی ما ایجاد رصدخانه کشاورزی است که با استفاده از آن بتوان با سرعت و تلاش بیشتر به این اطلاعات دست یافت که خوشبختانه امروز این مرکز رونمایی شد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.