بهره‌برداری از ۱۶ هزار طرح اشتغال‌آفرینی

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، گفت: از ابتدای سال، حدود ۳۷ هزار طرح اقتصادی در سطح کشور فعال شده است و امروز به برکت دهه مبارک فجر، ۱۶ هزار طرح اشتغال‌آفرینی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهروند آنلاین،محسن منصوری در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر در مراسم افتتاح ۱۶ هزار طرح اشتغال‌آفرینی صندوق کارآفرینی امید که در قرچک برگزار شد، اظهار داشت: به لطف خدا در ایام مبارک دهه فجر در کل کشور بیش از ۴ هزار سرفصل طرح با اعتبار عمرانی بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری ارزی حدود ۸.۵ میلیارد دلار آماده افتتاح و بهره‌برداری است که انصافا منشأ تحولی در حوزه عمرانی و اقتصادی خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، تصریح کرد: یکی از تعهدات دولت سیزدهم، ایجاد اشتغال حدود یک میلیون شغل در سال بوده که هم در وعده‌های انتخاباتی ریاست محترم جمهوری و هم در برنامه اجرایی و عملیاتی دولت در سال ۱۴۰۱ درج شده است. بسیاری، تحقق این میزان شغل را مشکل می‌دانستند، اما به لطف خدا امروز که ۱۱ ماه از سال سپری شده، آن سقف عدد ۱ میلیون اشتغال را رد کردیم و وعده‌ای که به مردم عزیز داده بودیم، به لطف خدا محقق شده است.

منصوری گفت: برای ایجاد این اشتغال، یکی از بازو‌ها و ابزار‌های توانمند مجموعه دولت، صندوق کارآفرینی امید است که مأموریت و رسالت کار​آفرین اجتماعی و ایجاد اشتغال خرد و خانگی و متوسط را به عهده دارد. منابع این صندوق به صورت اهرمی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا به فضل خدا بتوانیم سرمایه‌های راکد مردم را فعال کنیم که منابع در زمینه‌های ایجادی، توسعه‌ای و اهدای واحد‌های راکد، به کار گرفته می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، اظهار داشت: امروز با افتخار گزارش می‌دهیم که از ابتدای سال حدود ۳۷ هزار طرح اقتصادی در سطح کشور فعال شده است. در برنامه امروز به برکت دهه مبارک فجر، ۱۶ هزار طرح اشتغال‌آفرینی به بهره‌برداری می‌رسد. در ازای این ۱۶ هزار طرح، بیش از ۴۸ هزار شغل ایجاد می‌شود. صندوق بابت ایجاد این اشتغال‌ها ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان منابع مستقیم خود را به خدمت گرفته و با این منابع اهرمی، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم فعال شده است.

منصوری، تصریح کرد: بخش بسیاری از این تسهیلات در اختیار خانم‌ها قرار گرفته است، یعنی بیش از ۳۲ درصد را خانم‌ها برای ایجاد شغل، جذب کردند که در نوع خود یک آمار بسیار قابل توجه است. کاری که صندوق کارآفرینی امید در حوزه کارآفرینی اجتماعی در کل کشور دنبال می‌کند، ویژگی‌هایی دارد، از جمله محرومیت‌زدایی و حرکت به سمت تحقق عدالت اجتماعی که از این بابت باید از همه همکاران خود تشکر کنیم./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.