آماده‌باش کامل در پایتخت

مدیریت بحران استان تهران برآماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان در پی پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان تاکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، ‏مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: سازمان هواشناسی تا دوشنبه ۲۴ بهمن برای استان تهران، بارش برف و باران و تگرگ، رعد و برق، وزش کولاک، مه‌گرفتگی و کاهش دید پیش‌بینی کرده است.

حامد یزدی مهر افزود: بر این اساس در این مدت،احتمال لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در مسیر‌های کوهستانی، انسداد محور‌های روستایی در اثر شدت بارش برف یا باران، سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در استان تهران وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: همچنین تا دوشنبه ۲۴ بهمن،احتمال اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز و ریزش بهمن دور از ذهن نیست.

حامد یزدی مهر از شهروندان تهرانی خواست در این مدت از سفر‌های غیرضروری بویژه به مناطق کوهستانی استان خودداری و درصورت ضرورت خودروی خود را با تجهیزات زمستانی ایمن کنند.

خودداری از صعود به ارتفاعات و جابه‌جا نشدن عشایرکوچ رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق، توقف نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها هم توصیه شده است.

این مسئول مدیریت بحران استان تهران همچنین بر آماده‌باش نیرو‌های متخصص شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان تاکید کرد و گفت: لازم است، شهرداری‌ها و بخشداری‌های استان تهران تجهیزات و امکانات لازم برای پاکسازی سریع معابر و فضا‌های عمومی ناشی از بارش برف را در حالت آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نگه دارند، تا به سرعت وارد عمل شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.