هشدار هواشناسی درباره تقویت سامانه بارشی

هواشناسی با صدور هشدار «نارنجی»، اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها و مناطق کشور تقویت می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین،  بنابر اعلام سازمان هواشناسی، تقویت و فعالیت سامانه بارشی امروز در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، شمال و شرق ایلام، شرق کرمانشاه، قم، قزوین، البرز، تهران، شمال و ارتفاعات خراسان‌های رضوی و خراسان شمالی، آغاز شده و تا ظهر چهارشنبه در استان فعال است و شاهد تداوم بارش سنگین برف و کولاک در گردنه‌های کوهستانی هستیم.

زمان شروع این سامانه یکشنبه ۲۳ تا چهارشنبه ۲۶ بهمن خواهد بود.

براساس توصیه هواشناسی، نوع مخاطره شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدوبرق در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها و احتمال وقوع بهمن و کولاک برف خواهد بود.

تداوم بارش سنگین باعث انسداد راه‌های روستایی و اختلال حمل و نقل بین‌شهری و درون شهری، رخداد بهمن، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در انتقالِ حامل‌های انرژی، احتمال شکستن شاخه‌های درختان بر اثر سنگینی بار برف خواهد شد.

توصیه شده، از سفر‌های برون شهری، فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، خودداری شود و دستگاه‌های اجرایی نیز برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها آماده‌ باشند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.