هشدارهای قرمز ونارنجی برای کدام مناطق صادر شد؟

هشدار قرمز هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری به قوت خود باقی است و امروز در کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌های شمالی و شرقی استان خوزستان، لرستان، بخشی از استان اصفهان، شمال استان فارس و ارتفاعات استان خراسان رضوی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی برقرار است.

به گزارش شهروند آنلاین،در گفت‌وگوی شبکه خبر با کارشناس هواشناسی اعلام شد، هشدار قرمز استان چهارمحال و بختیاری (به خصوص در ارتفاعات کوهرنگ) به قوت خود باقی است.

کارشناس هواشناسی تأکید کرد: تا روز چهارشنبه سامانه بارشی در بیشتر مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس، بخشی از مرکز، حتی جنوب و به تدریج در شمال و شمال شرق کشورمان فعال خواهد بود.

برای امروز نیز در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌های شمالی و شرقی استان خوزستان، لرستان، بخشی از استان اصفهان، شمال استان فارس و ارتفاعات استان خراسان رضوی نیز هشدار سطح نارنجی هواشناسی برقرار است.

این شرایط فردا علاوه بر مناطق یاد شده در بخش‌هایی از شمال کشور به خصوص دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، تهران و قزوین هم حاکم خواهد شد و فردا در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود.

در مناطق مرکزی نیز بخش‌های غربی استان‌های قم و مرکزی به انضمام همدان بارندگی خواهند داشت.

سامانه بارشی تقریباً تا پایان هفته به فعالیت ادامه می‌دهد و نکته مهم انتظار بارندگی در شمال شرق و شرق کشورمان است؛ بارندگی در خراسان رضوی، خراسان شمالی و حتی برای پایان هفته، بخش‌هایی از استان خراسان جنوبی دور از انتظار نیست.

در بخش‌های جنوبی کشورمان نیز، در مورد وزش باد شدید هشدار صادر شده که احتمال می‌رود در استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خساراتی ایجاد کند.

نکته مهم: با توجه به افزایش ارتفاع برف و وزش باد شدید در ارتفاعات البرز و زاگرس، وقوع کولاک و پدیده بهمن محتمل است و بدین سبب هشدار هواشناسی صادر شده است.

در شبانه روز گذشته، استان کردستان سردترین استان (در ایستگاه هزار کانیان ۲۲ درجه زیر صفر ثبت شده) و در میان مراکز استان‌ها نیز همدان با ۱۵ درجه زیر صفر، سردترین مرکز استان بوده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.