ونیز خشک می‌شود؟

منابع خبری با منتشر کردن تصاویری اعلام کردند ۱۵۰ کانال آبی ونیز به دلیل کم آبی با خشک شدن روبه‌روست.

به گزارش شهروند آنلاین،در حالی که کارشناسان هواشناسی می‌گویند جریان کم آب به طور غیرمستقیم نتیجه مستقیم خشکسالی نیست که در چند ماه گذشته منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، کمبود باران وضعیت جزر و مد را تشدید کرده است و انتظار نمی‌رود سطح کانال حداقل تا روز سه شنبه افزایش یابد.

براساس گزارش بلومبرگ، خشک شدن ۱۵۰ کانال در ونیز تاکسی‌های آبی و گوندولاها (یک نوع بلم و قایق پاروئی باریک و دراز است) را سرگردان و خدمات اورژانس شهر را که متکی به قایق‌های آمبولانس هستند را با مشکل روبه‌رو کرده است.

ایتالیا مانند سایر کشورهای اروپایی پس از یک تابستان خشک خطرناک که منجر به وضعیت اضطراری ملی شد، با دور جدیدی از شرایط خشکسالی شدید مواجه است. به گفته گروه زیست محیطی Legambiente، رودخانه هایی مانند پو و دریاچه‌هایی از جمله کومو سطح آب به شدت پایینی را تجربه کرده‌اند.

پیش از این «پیتر هافمن» کارشناس هواشناسی یک موسسه تحقیقات آب وهوایی در آلمان درباره وضعیت کنونی خشکسالی در جهان و به خصوص در اروپا گفت که این مساله ناشی از «خشکی» ایجاد شده طی سال‌های گذشته است. به گفته هافمن تمامی مشاهدات از وضعیت اقلیمی در سال‌های اخیر، در وخیم‌ترین شرایط تخمینی «مدل پیش‌بینی آب‌وهوا»، قرار گرفته‌اند.

زنگ هشدار در مورد تغییرات اقلیمی و روند گرم شدن کره زمین از سال‌ها پیش نواخته شد و بارها موضوع نشست‌های بزرگ و پروصدای بین‌المللی از جمله اجلاس آب‌وهوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ بود، اما آنچنان که باید مورد توجه عملی سیاستمداران در دنیا قرار نگرفت./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.