ضرورت صرفه‌جویی آب تا اردیبهشت

مشاور مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: وضعیت منابع آب در سد‌های تامین کننده آب تهران به دلیل ۲ دوره متوالی خشکسالی و کمبود بارش‏ در امسال کماکان نامناسب است.

به گزارش شهروند آنلاین،حبیب الله براتی در گفت‌وگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر گفت: در تاریخ ۵ اسفند، مجموعه آب مانده در سد‌های پنجگانه تهران ۸۴ میلیون متر مکعب بود.

مشاور مدیر عامل آبفای استان تهران ادامه داد: سال گذشته در همین تاریخ، میزان ورودی آب به سد‌ها حدود ۲۵ هزار لیتر بر ثانیه بوده که امروز به ۱۷ هزار لیتر به ثانیه کاهش یافته است.

براتی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف آب تهران به ۵۲ هزار لیتر بر ثانیه رسید که نشان‌دهنده افزایش مصرف آب از ذخایر سد‌ها است.

او ادامه داد: با وجود اینکه در حوزه‌های کوهستانی شاهد بارش برف بودیم، اما این برف تا فرودین و اردیبهشت زمان می‌برد تا به روان آب تبدیل شود و به پشت سد برسد‏، بنابراین از شهروندان درخواست داریم که در این ماه پرمصرف سال که از لحاظ میزان مصرف با تیر ماه رقابت می‌کند‏ تا حد امکان صرفه‌جویی و به پایداری شبکه کمک کنند.

مشاور مدیر عامل آبفای استان تهران اضافه کرد: حجم بارندگی‌های اخیر در حوزه شهر تهران، کمتر از ۵۰ درصد میانگین ۲۵ ساله بوده است البته این خشکسالی تنها مربوط به کشور ما نیست و حتی در خیلی از کشور‌های اروپایی که میزان بارندگی‌های زیاد دارند، خشکسالی‌های دوره ۵۰ ساله در حال تکرار است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.