چه خودروهایی مشمول مالیات می‌شوند؟

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در مورد بحث خودرو مقرر شد صاحبان خودرو‌های لوکس به ازای مبلغ بالاتر از ۳ میلیارد تومان، یک درصد مالیات بپردازند.

به گزارش شهروند آنلاین، مهدی طغیانی با اشاره به مصوبات امروز مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: امروز نمایندگان در صحن علنی برخی از بند‌های تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

طغیانی تاکید کرد: در این تبصره موضوع معافیت مالیاتی به نرخ صفر تغییر کرد آن هم به این علت که وقتی عدد صفر می‌آید آن مودی باید پرونده خود را تحویل دهد و همین موضوع باعث شفافیت اطلاعاتی بیشتری خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ادامه داد: همچنین در مورد بحث خودرو مقرر شد خودرو‌های لوکس بالای ۳ میلیارد تومان به ما به التفاوت بالای ۳ میلیارد، یک درصد مالیات تعلق گیرد و این بدین منظور است که اگر فردی خودرویی دارد که قیمت آن سه میلیارد و دویست تومان است از ۲۰۰ میلیون تومان یک درصد آن مشمول مالیات می‌شود، بنابراین هر فردی که خودرویی با مبلغ ۳ میلیارد تومان دارد معاف از مالیات خواهد بود. این موضوع در بند خ تبصره ۶ مصوب شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به تصویب بند (ت) تبصره ۶ لایحه بودجه در صحن مجلس، گفت: در این بخش دولت ۷ درصد برای پرونده مالیاتی اشخاص حقوقی تخفیف قائل شده بود. بر اساس قوانین اشخاص حقوقی ۲۵ درصد مالیات پرداخت می‌کنند و دولت در لایحه خود این رقم را به ۱۸ درصد رساند و همین ۱۸ درصد در مجلس تصویب شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملا واحد‌های تولیدی با این تخفیف مالیاتی مبلغ کمتری به شکل مالیات پرداخت خواهند کرد و این مسئله به نقدینگی و سرمایه در گردش این واحد‌ها کمک خواهد کرد تا سرمایه گذاری‌های جدیدی انجام دهند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.