امضای تفاهمنامه نفتی میان ایران و عمان

تفاهمنامه افزایش همکاری‌های ایران و عمان در حوزه افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی و توسعه میادین نفت و گاز با حضور وزیر نفت و وزیر انرژی و منابع معدنی عمان امضا شد.

به گزارش شهروند آنلاین، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان پس از دیدار با سلیم بن‌ناصر العوفی وزیر انرژی و منابع معدنی عمان، با اشاره به مذاکرات پیشین با همتای عمانی در مسقط و تهران و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با وزارت انرژی این کشور، گفت: در جلسه امروز، در ارتباط با توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و پتروپالایشگاه‌ها مذاکراتی انجام شد.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های نفتی و گازی که جمهوری اسلامی و عمان دارند، توافقات خوبی در حوزه توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه‌گذاری در بخش پایین‌دست یعنی حوزه پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی و همچنین صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

اوجی تاکید کرد: تفاهمنامه‌ای نیز در این حوزه امضا شد تا با توجه به ظرفیت‌های موجود، شاهد افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی و توسعه میادین نفت و گاز همراه با کشور عمان باشیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.