صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق در کشور

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق از سال‌های گذشته در کشور صادر شده است.

به گزارش شهروند آنلاین،افشار خاکباز افزود: ما در حال حاضر هیچ بدهی در این حوزه نداریم و همه ۱۰ میلیون کارت معوق به جا مانده را به مردم ارائه کردیم و آمادگی آن را داریم که در سه شیفت کاری نسبت به صدور کارت ملی هوشمند اقدام کنیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور در آیین معارفه سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل ظرفیت خالی را در صدور کارت ملی هوشمند در سطح کشور یادآور شد و تصریح کرد: اشکال اساسی در سال‌های گذشته ارائه کارت خام و تراشه‌گذاری شده بود که این مشکل رفع شده و ما با دقت و سرعت بالا آماده ارائه خدمات سه شیفته به مردم در صدور کارت ملی هوشمند هستیم.

خاکباز با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد جمعیت کشور کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، افزود: افرادی که ثبت‌نام جدید انجام می‌دهند به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان کارت ملی هوشمند خود را دریافت می‌کنند.

او به رویکرد جدید سازمان ثبت احوال و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل ۹۶ درصد مردم این استان کارت ملی هوشمند دریافت کردند و در بستر نظام الکترونیکی و هوشمندسازی ارائه خدمات غیرحضوری به مردم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیک از سوی سازمان ثبت احوال و با هماهنگی وزارت کشور مهیا شده است.

خاکباز اظهار کرد: ما اعلام کردیم که هیچ مشکل زیرساختی و ارائه خدمات الکترونیکی در قالب پایگاه اطلاعات جمعیتی در کشور نداریم و باید دست‌اندرکاران انتخابات با رفع مسائل و مشکلات فنی خود از این زیرساخت استفاده کرده و برگزاری انتخابات را به صورت الکترونیکی و آنلاین در اولویت توجه قرار دهند.

او به راه‌اندازی درگاه ملی و پایگاه اطلاعاتی خانوار‌ها به عنوان مبنای ارائه خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: این سامانه با مراجعه بی‌شمار مردم روبه‌رو شده و قطعاً ارائه خدمات عمومی به مردم در بستر این نظام الکترونیکی و سامانه هوشمند جامع خانوار‌ها انجام خواهد شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور از ثبت اطلاعات خانوار‌ها در این پایگاه اطلاعاتی خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها نسبت به جابه‌جایی و تغییر آدرس و کد پستی اقدام کردند باید با مراجعه به این سامانه به‌روزترین آدرس و کد پستی خود را ثبت کنند تا در ارائه خدمات مشکلی به وجود نیاید.

خاکباز اضافه کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات به ویژه مراودات اداری بر اساس آدرس و کد پستی خانوار‌ها انجام خواهد شد، در این زمینه امیدواریم ثبت اطلاعات دقیق از سوی خانوار‌ها با مراجعه به این پایگاه اطلاعاتی انجام شده تا تأخیر و تعلل را در ارائه این خدمات شاهد نباشیم./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.