ایران و ترکمنستان علیه گردوغبار

رئیس سازمان محیط زیست گفت: همکاری مشترک میان ایران و ترکمنستان برای مدیریت و کنترل گرد و غبار کانون قره قوم در آن کشور، از سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره توافق‌ها و نصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر به ترکمنستان توضیحاتی ارائه کرد.

سلاجقه گفت: در حاشیه نشست امنیت غذایی در بستر تغییر اقلیم به میزبانی کشور ترکمنستان، دیدار مشترکی با وزیر امور خارجه این کشور داشتیم که در این قالب بر عملیاتی شدن موضوع نشست تهران مبنی بر کنترل و مدیریت گرد و غبار با منشاء ترکمنستان تأکید شد.

او افزود: از سال آینده تیم‌های کارشناسی بین دو کشور مبادله و منشاء گرد و غبار شمال شرق ایران که دو کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در موضوع مدیریت پسماند و انتقال فناوری‌های مربوط به این حوزه میان دو کشور ایران و ترکمنستان تبادلات خوبی پیش‌بینی شد.

سلاجقه سپس با اشاره به اینکه قرار است نشست هفتم دریای خزر در تهران برگزار شود، اظهار داشت: باید دریای خزر به عنوان میثاق منطقه‌ای حفظ شود و در این راستا حفظ ذخایر آبی و جلوگیری از آلایندگی این دریا دارای اهمیت است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: لایروبی رودهای منتهی به دریای خزر و همچنین موضوع حفاظت و صیانت از مناطق حفاظت شده مرزی و اجرای طرح‌های مشترک میان دو کشور در زمینه حفظ حیات وحش و محدوده قلمرو حیات وحش در این مناطق و سایر موضوعات مبتلابه مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به دو موضوع غذای حلال و سالم از سوی ایران در این نشست مطرح و از آن استقبال شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.