رویکرد نشست سفرای ایران،عربستان،عراق و سوریه در مسقط

نشست سفرای ایران، عربستان، سوریه و عراق به میزبانی این کشور در مسقط برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین، پایگاه خبری « اثیر» از نشست سفرای ایران، عربستان، عراق و سوریه در عمان به میزبانی سفارت بغداد خبر داد.

این منبع به نقل از «قیس العامری » سفیر عراق در مسقط نوشت که سفرای چهار کشور یاد شده فرصت‌های بزرگی را بررسی کردند که در پرتو صلح در انتظار کشورهای منطقه است.

او اظهار داشت: در این نشست با «عبدالله العنزی»، «علی نجفی»، « ادریس میا»‌ سفیران عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران و سوریه درباره فرصت‌های خوبی که در سایه صلح در انتظار کشورهای منطقه است، تبادل نظر کردیم.

سفیر عراق در مسقط با ابراز خرسندی از میزبانی همتایان ایرانی، عربستانی و سوری خود افزود: این امر بدون تلاش‌ کشورهایی که امروز در عمان گردهم آمدند و همچنین اشتیاق و تلاش های بغداد برای از سرگیری روابط امکانپذیر نبود.

به نوشته این منبع،پیشتر عمان با استقبال از توافق تهران و ریاض، از سرگیری روابط دیپلماتیک این دو کشور و بازگشایی سفارت‌ها و نمایندگی‌های آنها ابراز امیدواری کرده بود تا به تقویت امنیت و ثبات منطقه و تحکیم همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای که به نفع همه مردم منطقه و جهان است،‌ کمک کند.

پیشتر «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان نیز گفته بود که کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر راه طولانی توسعه منطقه را کوتاه خواهند کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.