هشدار به گردشگران ایرانی درباره بازدید از اهرام مصر

معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: تا زمانی که امکان سفر از طریق مبادی قانونی به مصر اعلام نشده و وضعیت حقوق گردشگران ایرانی و نحوه پیگیری آن در مقصد مشخص نیست، برگزاری هرگونه سفر گروهی و اجرای تور گردشگری به این کشور توصیه نمی‌شود و مورد تایید نیست.

به گزارش شهروند آنلاین، روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به اینکه در حال حاضر روابط سیاسی رسمی بین دو کشور ایران و مصر برقرار نیست، بنابراین تا زمانی که امکان سفر به آن کشور از طریق مبادی قانونی اعلام نشده و وضعیت حقوق گردشگران ایرانی و نحوه پیگیری آن در مقصد مشخص نیست، برگزاری هرگونه سفر گروهی و اجرای تور گردشگری به مقصد مذکور توصیه نمی‌شود و مورد تایید نیست.

در این اطلاعیه آمده است: موضوع روابط سیاسی رسمی بین دو کشور ایران و مصر از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری بوده و در صورت تایید به اطلاع دفاتر خدمات مسافرتی و عموم خواهد رسید. بنابراین در شرایط کنونی و تا مشخص شدن وضعیت، عواقب و پیامدهای احتمالی برگزاری هر گونه سفر گروهی به مقصد کشور مصر، به عهده دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی مجری و مسافران این تورها خواهد بود.

روابط ایران و مصر در مسیر تفاهم و تعامل

به گزارش ایرنا، هفته گذشته پایگاه خبری مصراوی به نقل از احمد عیسی وزیر گردشگری مصر از صدور روادید برای شهروندان ایرانی خبر داد. وزیر گردشگری مصر در یک نشست خبری اعلام کرد که «کشورش تسهیلات جدیدی برای کسانی که خواهان سفر به مصر هستند داده است.»

عیسی اعلام کرد که قاهره به شهروندان، چین، هند،رژیم صهیونیستی، ترکیه، ایران، مراکش و الجزایر روادید گردشگری و تسهیلات دیگر می‌دهد.

وزیر گردشگری مصر همچنین اعلام کرد که شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت‌های گردشگری می‌توانند وارد مصر شوند و در حال حاضر تنها می‌توانند به جنوب سینا سفر کنند.

روابط سیاسی ایران و مصر به مدت چهار دهه قطع بوده است، در این مدت قاهره و تهران روابط خود را در سطح دفاتر حافظ منافع حفظ کرده اند؛ اخیرا و بعد از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، گزارش‌هایی مبنی بر تحرکات تهران و قاهره برای احیای روابط میان دو کشور تا روابط مطلوب سیاسی منتشر شده است. این مناسبات قطعا در حوزه گردشگری میان دو کشور که جزو کشورهای صاحب تمدن فرهنگی، تاریخی و اسلامی در جهان هستند، موثر خواهد بود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.