ورود واکسن مننژیت زائران حج به کشور

طاهر درودی گفت: واکسن مننژیت زائران حج در هفته اول اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در برنامه مثبت سلامت سیما گفت: با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده و اعلام سازمان حج و زیارت اولین گروه زائران حج تمتع، سوم خردادماه وارد مدینه منوره خواهند شد و این عملیات تا روز دوم محرم الحرام، ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: در سال ۱۴۰۲ با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، اولویت با اعزام هرچه بیشتر زائران است و در اعزام پزشکان محدودیت اعمال خواهد شد.

درودی اظهارکرد: امسال به نسبت سالهای گذشته تعداد قابل توجهی از زائران در سنین بالای ۸۰ هستند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: محدودیت سنی برای زائران در نظر گرفته نشده است اما افرادی که دچار بیماری‌های بدخیم هستند و مبتلا  به بیماری‌های غیر قابل کنترل هستند نمی‌توانند در عملیات حج امسال حضور پیدا کنند.

او با بیان اینکه شرط ورود به کشور عربستان، تزریق واکسن مننژیت است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های  انجام شده واکسن مننژیت تولید سال، وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در اختیار زائران قرارخواهد گرفت./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.