زنان فوتبالیست ایران؛ فراتر از آسیا

7 ماه تا آغاز ماموریت ویژه برای صعود به المپیک

تیم ملی زنان ایران با کسب یک پیروزی و یک تساوی برابر میانمار، راهی دور دوم مسابقات انتخابی المپیک پاریس شد.

به گزارش شهروند آنلاین، تیم ملی زنان ایران با کسب یک پیروزی و یک تساوی و در مجموع با کسب نتیجه 2 بر یک در 2 بازی رفت و برگشت برابر میانمار، به دور دوم مسابقات انتخابی المپیک پاریس و جمع 12 تیم برتر آسیا راه پیدا کرد تا بدین‌ترتیب آماده انجام این مسابقات در آبان‌ماه سال جاری شود. این نتیجه در حالی برای تیم ملی زنان ایران رقم خورد که پیش از آغاز این مسابقات، کمتر کسی تصور می‌کرد که دختران ایران بتوانند در برابر رقیب قدرتمند خود -که در رنکینگ رده‌بندی برترین تیم‌های جهان، 24 پله بالاتر از آنها ایستاده است- موفق شوند. اما در نهایت تیم ملی زنان ایران با خلق شگفتی‌ای تمام‌عیار موفق شد برای سومین‌بار در تاریخ خود، راهی دور دوم این مسابقات شود.

کرمان؛ ناجی فوتبال زنان ایران در آسیا!

علاقه‌مندان به فوتبال زنان به‌خوبی می‌دانند که کرمان قطب اصلی فوتبال زنان در ایران است. دو تیم شهرداری سیرجان و خاتون بم در این استان، سال‌هاست در فوتبال زنان یکه‌تازی می‌کنند و سال گذشته هم عنوان قهرمانی و سومی رقابت‌های لیگ برتر را از آنِ خود کردند. نکته قابل توجه درباره دو بازی تیم ملی زنان برابر میانمار و ارتباطش با دو تیم کرمانی این است که در دیدار نخست، بارها شاهد حرکات ترکیبی زوج افسانه چترنور و شبنم بهشت -که سال‌هاست در تیم شهرداری سیرجان می‌درخشند- بودیم. در دیدار دوم نیز درخشش زهرا قنبری و نگین زندی، دو ستاره تیم خاتون بم، به وضوح قابل رویت بود که در نهایت هم منجر به تک‌گل ایران در دقیقه 13 شد.

بدون شکست از میانمار بازگشتیم!

دو دیدار سخت و نفسگیر زنان ایران برابر میانمار در دور اول مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک 2024 پاریس، مسابقاتی بودند که پیش از آغازشان، کمتر کسی شانس پیروزی برای دختران ایران قائل می‌شد. شرایط سخت تیم ملی ایران از ماه‌ها قبل آغاز شد و اوج آن زمانی بود که به دلیل تهیه‌نشدن بلیت برای ملی‌پوشان، آنها اردوی تیم ملی را تحریم کردند و در نامه‌ای اعتراض خود را به فدراسیون اعلام کردند. ماجرای البسه بی‌کیفیت، بدون در نظر گرفتن هوای بسیار گرم و مرطوب کشور میزبان، برای زنان ایران که با حجاب کامل در این مسابقات حاضر بودند از دیگر مشکلات اردوهای تیم ملی بود. اما با تمام این مشکلات، تیم ملی زنان ایران بدون انجام حتی یک دیدار تدارکاتی، راهی میانمار شد تا 2 دیدار نفسگیر برابر میزبان برگزار کند؛ میزبانی که در رنکینگ فیفا 24 پله بالاتر از زنان ایران قرار دارد و این گواهی است که شرایط ملی‌پوشان در 2 دیدار رفت و برگشت برابر این تیم چقدر دشوار بوده است.

اما شاگردان مریم آزمون، به رسم همیشگی برای خلق شگفتی راهی میانمار شدند و در هوای نزدیک به 40 درجه و رطوبت 80 درصدی، در دیدار نخست با تک‌گل تماشایی افسانه چترنور که روی ارسال بهناز طاهرخانی به ثمر رسید، پیروز شدند.

در دیدار دوم، ایران فقط به یک مساوی نیاز داشت تا به دور بعدی مسابقات صعود کند، اما ستاره ریزنقش فوتبال زنان ایران، در دقیقه 13 با فراری زیبا و روی ارسال پاس دقیق زهرا قنبری، دروازه‌بان میانمار را جا گذاشت و توپ را به کنج دروازه خالی میانمار فرستاد تا تک‌گل حریف در دقیقه 57 هم نتواند مانع صعود ایران به جمع 12 تیم برتر آسیا شود.

فقط 7 ماه تا آغاز ماموریت جدید مانده است!

در 2 بازی رفت و برگشت برابر میانمار، ملی‌پوشان ماموریت خود را بهتر از آنچه همه تصور می‌کردند، انجام دادند. آنها از جان مایه گذاشتند، به‌طوری که در لحظاتی از مسابقه از فرط خستگی و به دلیل شرایط آب و هوایی کشور میزبان روی زمین می‌افتادند. شاگردان آزمون در 2 دیدار رفت و برگشت کاری کردند کارستان! اما هنوز راهی طولانی تا صعود به المپیک پاریس مانده است. شاگردان آزمون باید هرچه سریع‌تر مهیای دور بعدی مسابقات در آبان‌ماه شوند و در این مسیر حتی وقت استراحت هم ندارند؛ چراکه با نمایش درخشانی که در 2 دیدار گذشته داشته‌اند، توقعات را نسبت به خود بیش از پیش افزایش داده‌اند.

آقای تاج! لطفا به تیم ملی زنان توجه کنید!

حالا نوبت فدراسیون مهدی تاج است که دِین خود را به این تیم یکدست ادا کند؛ آن هم در شرایطی که فقط 7 ماه تا آغاز دور دوم مرحله انتخابی المپیک 2024 پاریس مانده و بازی درخشان ستاره‌های ملی‌پوش کشورمان، توقع از این تیم را بالا برده و چه‌بسا که انتظار اولین صعود تاریخ فوتبال زنان ایران از این مرحله را نیز ایجاد کرده است.

از این لحظه به بعد، ماموریت فدراسیون و شخص مریم منظمی به عنوان نایب‌رئیس زنان در فدراسیون فوتبال، جدی‌تر از قبل، آغاز خواهد شد؛ چراکه پتانسیل ستاره‌های ایران در این دو دیدار به وضوح قابل رویت بود و حالا وقت ادای مطالبات به‌حق این بازیکنان رسیده است.

//اتمام پیام

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.