همبستگی؛ راز موفقیت پرسپولیس است

گفت‌وگوی «شهروند» با سرمربی سابق پرسپولیس در پایان شهرآورد صدم

ناصر ابراهیمی، سرمربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی، همبستگی را علت اصلی پیروزی پرسپولیس در شهرآورد صدم می‌داند.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر ابراهیمی، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی، که سابقه حضور در 13 دربی پایتخت را در کارنامه خود دارد، در پایان شهرآورد شماره 100، همبستگی را راز پیروزی سرخپوشان در دربی حساس پایتخت عنوان کرد. ابراهیمی در خصوص عملکرد دو تیم در این دیدار گفت: «می‌توانم بگویم شاهد بازی نسبتا زیبایی بودیم. نه خیلی زیبا، اما زیباتر از دربی‌های اخیر. در نیمه نخست هر دو 15 دقیقه ابتدایی را پرسپولیس تیم برتر میدان بود و در 15 دقیقه پایانی، دو تیم مشغول آنالیز یکدیگر بودند و هیچ تیمی نسبت به تیم دیگر برتری نداشت. در شروع نیمه دوم هم پرسپولیس تیم برتر میدان بود که در نهایت هم مزد این برتری را با گل عیسی آل کثیر گرفت و موفق شد بیست‌وششمین پیروزی خود را در تاریخ دربی‌های دو تیم کسب کند. در مجموع فکر می‌کنم پرسپولیس برتری حدودا 10 درصدی برابر حریف داشت.»

او درباره حساسیت‌های ویژه این دیدار افزود: «در حالت معمول هم دربی فراتر از یک مسابقه است. هر دو مربی در رختکن به بازیکنان خود می‌گویند که «نباید ببازید». مربی خطاب به بازیکنان می‌گوید در هر بازی در طول فصل می‌بازید مهم نیست، اما این مسابقه حیثیتی است. مطمئنم که ریکاردو ساپینتو هم این موضوع را کاملا درک کرده بود و برای پیروزی می‌جنگید. ضمن اینکه این دیدار به دلیل شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی هم از حساسیت ویژه‌تری برخوردار بود. هر تیمی بازی را واگذار می‌کرد به‌منزله خداحافظی‌اش با قهرمانی و واگذار کردن جام به رقیب دیرینه بود.»

پیشکسوت سال‌های دور پرسپولیس در خصوص احتمالی قهرمانی این تیم بیان کرد: «باید منتظر نتیجه دیدار سپاهان برابر ملوان بمانیم. اگر ملوان بتواند سپاهان را متوقف کند، کار برای پرسپولیس راحت‌تر خواهد شد و شانس قهرمانی این تیم بیش از 50 درصد خواهد بود، اما اگر این اتفاق رخ ندهد، باید منتظر 3 دیدار آینده هر دو تیم بمانیم.»

او در ادامه، درباره عملکرد یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس گفت: «یحیی حتی اگر قهرمان هم نشود نتایج خوبی کسب کرده است. ساپینتو هم همین‌طور. قرار نیست که تمام مربیان قهرمان بشوند. یک تیم می‌تواند این جام را بالای سر ببرد و این به معنای بد بودن سایر مربیان نیست؛ ضمن اینکه او در این بازی هم آنالیز خوبی داشت و تعویض‌های درستی انجام داد. همچنین این نکته را باید اضافه کنم که عملکرد داوری در این دیدار خوب بود و به نظرم اعتراض‌های مربی استقلال بی‌دلیل بود.»

ابراهیمی در پایان در خصوص اینکه آیا استقلال همچنان شانس قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم را دارد یا خیر تاکید کرد: «بله، روی کاغذ حتما این تیم شانس دارد. اتفاقات فوتبالی قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است پرسپولیس و سپاهان در ادامه راه نتایج مطلوبی کسب نکنند و از سوی دیگر استقلال هر سه دیدار خود را تا پایان فصل با پیروزی پشت سر بگذارد. بعید نیست که این تیم هم به جام قهرمان برسد و فکر می‌کنم رقابت این سه تیم تا آخرین روز ادامه خواهد داشت.»

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.