هزینه‌سازی ساترا کی تمام می‌شود؟

ساترا بدنبال تشکیل مجمعی است به نام «رصتا» که با واکنش برخی اصحاب فرهنگ و هنر و اعضای صنف نمایش خانگی مواجه شده است

 شهروند آنلاین؛سعیده سبحانی- چند روزی است ساترا بدنبال تشکیل مجمعی است به نام «رصتا» که با واکنش برخی اصحاب فرهنگ و هنر و اعضای صنف نمایش خانگی مواجه شده است. اینکه این مجمع چرا و به چه علت از سوی ساترا در حال تولد است، محل بحث این چند خط نیست، تعطیلی این مجموعه نظارتی در نوروز و اتفاقات تلخ برنامه طناز در روبیکا هم بماند برای مجالی دیگر…

حاشیه جدید این مجموعه، اظهارات معاون ساترا در یک گروه فرهنگی و هنری 300 نفره است. جایی که در دفاع از رافت و عطوفت ساترا در تعامل با صنف، از مصوبه محرمانه‌ای سخن می گوید که قدرت تعطیلی دفاتر صنفی و پلمب شرکت‌ها را به ساترا داده؛ مصوبه‌ای که یک نهاد بالادستی آن را برای ساترا تصویب کرده است.

خبر این اظهار نظر به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و با انتقاد کاربران مواجه می‌شود. معاون ساترا نیز بلافاصله گفته‌های خود را اصلاح می‌کند و می‌گوید چنین حرفی نزده و تنها اشاره‌ای داشته به نوع تعامل ساترا با صنف…

جدای از این اتفاق عجیب، نگاهی به وضعیت این سازمان در 6ماه گذشته، نوعی شتاب‌زدگی و بی‌برنامگی را عیان می‌کند که جز هزینه‌سازی برای حاکمیت، خروجی قابل قبولی نداشته است!

از نامه عجیب رئیس ساترا برای تعطیلی پلتفرم‌ها تا نامه رئیس سازمان صداوسیما به رئیس‌جمهور برای فیلترینگ، از شکایت علنی به قوه قضائیه علیه پلتفرم‌ها که منجر به قرار منع تعقیب شد تا اذعان به تعطیلی برای نبود نظارت بر فعالیت نوروزی پلتفرم‌ها و… همه این‌ها در حالی صورت می‌گیرد که نظام جمهوری اسلامی سال‌هاست نظارت بر محصولات فرهنگی-هنری را با کمترین حاشیه‌ای دنبال کرده و بزرگترین رویدادهای هنری کشور را نیز در دوره‌های مختلف برگزار کرده، حال چطور است که یک مجموعه کوچک که خود زیرمجموعه صداوسیماست، در چند ماه اینچنین کشور  را درگیر حواشی هزینه‌ساز می‌کند و تدبیری برای پایان دادن به این هزینه‌سازی وجود ندارد؟

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.