احداث کلان بیمارستان‌ها در دستور کار وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: احداث کلان بیمارستان‌ها در کشور از جمله سیاست‌های وزارتخانه در کشور است به گونه‌ای که بیمار نیاز به مراجعه به مراکز مختلف نداشته باشد.

به گزارش شهروند آنلاین،دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح طرح ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروزه علم بشر در جهتی حرکت می‌کند که به جای احداث بیمارستان‌های متعدد با ظرفیت کم، بیمارستان‌های کلان(مگا هاسپیتال) راه‌اندازی شود تا نیازی نباشد بیمار برای مثال برای انجام آزمایش‌های مختلف به بیمارستان‌های متعدد مراجعه کند.

او با بیان اینکه اجرای این سیاست از نظر هزینه و خدمات به صرفه‌تر است و باعث تعامل بیشتر علوم می‌شود، افزود: بزرگترین کلان بیمارستان کشور به نام حضرت حضرت مهدی (عج) در تهران با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح شد و یک طرح دیگر نیز تا یک ماه آینده در تجریش به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز گفت: این بیمارستان به عنوان یکی از بیمارستان‌های بزرگ آموزشی کشور با زیربنای ۱۳ هزار مترمربع در ۱۱ طبقه در اهواز ساخته خواهد شد.

او توضیح داد: این بیمارستان به دلیل ارتباط و نزدیکی با مراکز آموزشی به عنوان بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی فعال خواهد شد.

عین‌اللهی ادامه داد: این طرح در سفر دولت مردمی با پیمانکاری پایگاه خاتم الانبیا آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده در مدت چهار سال به اتمام برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بیمارستان سابق گلستان نسبتا فرسوده است و قدمت زیادی دارد اما با توجه به نیاز مردم کار می‌کند.

او افزود: بیمارستان‌های جدید را تمام هوشمند در نظر می‌گیریم که مجهز به آخرین تجهیزات مدرن دنیا است.

عملیات اجرایی ساختمان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز روز جمعه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

بیمارستان ۶۱۳ تختخوابی هوشمند جایگزین بیمارستان گلستان اهواز در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۳ هزار مترمربع با ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.