سفر دوروزه رئیسی به دمشق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه سفر قریب‌الوقوع ” سید ابراهیم رئیسی”، رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه را نقطه عطف در منطقه دانست و تاکید کرد که این اقدام تاثیرات خوب فرامنطقه‌ای نیز دارد.

به گزارش شهروند آنلاین، “حسین اکبری” سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه امروز در گفت وگو با ایرنا در دمشق، با بیان این که سفر چهارشنبه آینده رئیسی به دمشق به دلیل تغییر و تحولاتی که در منطقه در حال وقوع است، سفر بسیار با اهمیتی است که می‌تواند هم تاثیرات منطقه‌ای و هم فرامنطقه‌ای داشته باشد و در عین حال به تقویت و توسعه روابط دو کشور در تمامی حوزه‌ها کمک کند.

او با پیش‌بینی دستاوردهای این سفر دو روزه اظهار داشت: این سفر نه تنها برای تهران و دمشق دارای دستاورد خواهد بود، بلکه اتفاق بسیار خوبی است که کشورهای دیگرمنطقه نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

اکبری در بخشی از سخنان خود درخصوص این که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در کنار هم عضو جبهه مقاومت ضدصهیونیستی هستند و هر دو کشور در این مسیر هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده‌اند، افزود: تهران و دمشق هر دو دارای پرونده پیروز هستند و پرچمشان را بالا گرفته‌اند و وقتی هم‌افزایی بین آنها بیشتر باشد، می‌تواند قدرت مقاومت و بازیگری را افزایش دهد.

او ادامه داد: این سفر در عین حال می‌تواند یک فضا و باب تعاملی را بین کشورهای مخالف نظام سلطه به خصوص کشورهایی که در حوزه تحریم هستند و منافع مشترک دارند، باز کند که کشورهای دیگر نیز از آن استفاده کنند.

رئیسی قرار است روز چهارشنبه و بنا به دعوت رسمی “بشار اسد” رئیس‌جمهوری سوریه در راس یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی – سیاسی در سفری دو روزه به دمشق سفر کند.

این نخستین سفر یک ی ایران به دمشق در ۱۳ سال گذشته یعنی از دوران آغاز بحران سوریه است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.