بهار کلاردشت رنگ برف گرفت

بارش بهاری ارتفاعات علم کوه واقع در شهرستان کلاردشت را در دومین ماه از سال جاری سفیدپوش کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، بارش برف بهاری در ساعت‌های اخیر ارتفاعات علم کوه و تخت سلیمان در شهرستان کلاردشت را سفیدپوش کرده است.

علم کوه چهار هزار و ۸۵۰ متر و تخت سلیمان ۴۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

هواشناسی مازندران از تداوم ناپایداری‌های جوی در این استان تا روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد و با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هر گونه فعالیت دریایی را از روز دوشنبه تا صبح جمعه، ناامن اعلام کرد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را با وزش باد به نسبت شدید موقتی بارش متناوب باران و کاهش محسوس دما پیش‌بینی و اعلام کرد که از عصر سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه از میزان ناپایدارهای کاسته خواهد شد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی از شامگاه چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه علاوه بر بارش باران و وزش باد، شاهد روند کاهشی دمای هوا خواهیم بود بگونه ای که میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با دو تا سه درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۶ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. میانگین دما در مناطق غرب مازندران نیز از ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز سه‌شنبه با دو تا سه درجه کاهش به ۱۵ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

ارتفاعات کلاردشت سفیدپوش شدمناطق کوهستانی مازندران همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت شاهد کاهش دما خواهند بودند بگونه‌ای که مانگین دمای هوای این مناطق از ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروزّ با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی پیش‌بینی کرد که در روز جمعه دمای هوا دوباره افزایشی خواهد شد بگونه‌ای که میانگین دما در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۰ تا ۲۲، مناطق غربی بین ۱۸ تا ۱۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۳ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، نیمه ‌ابری تا ابری همراه با کاهش محسوس دما، گاهی با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری، در روز چهارشنبه نیز نیمه‌ ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده باران و از اواخر روز بتدریج با بارش باران و وزش باد پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و از اواخر شب با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از شامگاه یکشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۹.۴ و بلده با ۱۸.۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از هشت درجه کاهش نشان می‌دهد.

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هر گونه فعالیت دریایی را از روز دوشنبه تا صبح جمعه، ناامن اعلام کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.