رژیمی برای مقابله با پوکی استخوان

رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت گفت: افراد مبتلا به پوکی استخوان باید از رژیم غذایی سرشار از کلسیم و پروتئین استفاده کنند.

به گزارش شهروند آنلاین،فاطمه حاجی ولی زاده، رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت گفت: آمار‌ها نشان می‌دهند که معالجه پوکی استخوان سبب می شود تا ۴۰ درصد خطر شکستگی لگن، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خطر شکستگی مهره‌ها و همچنین ۳۰ تا ۴۰ درصد خطر شکستگی غیر مهره‌ای کاهش پیدا کند.

به گفته او متخصصان ممکن است مکمل‌های کلسیم یا ویتامین دی (D) برای بیماران تجویز کنند و ورزش‌های خاصی برای تقویت عضلات برای حفظ استخوان‌های بیماران توصیه کنند؛ البته لازم است  بیماران مراحل درمان خود را نیمه تمام رها نکنند.

رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت بیان کرد: افراد علاوه بر مصرف دارو برای درمان پوکی استخوان باید از رژیم غذایی سرشار از کلسیم و پروتئین استفاده کنند. بیماران باید در کنار درمان، فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی را فراموش نکنند. افراد باید در محیط خارج از منزل قرار بگیرند تا در معرض نور آفتاب قرار داشته باشند. از طرف دیگر بیماران مبتلا به پوکی استخوان باید از استعمال دخانیات پرهیز کنند.

حاجی ولی زاده افزود: اگر افراد احساس خطر در زمینه پوکی استخوان کردند، اسکن تراکم استخوان بگیرند. در صورت ابتلا به بیماری پوکی استخوان هیچ نگرانی نداشته باشند؛ چرا که می توان پیشروی بیماری را کنترل کرد.

او گفت: بیمارانی که در معرض خطر بالای شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان هستند با درمان دارویی مناسب توانسته‌اند این خطر را کاهش بدهند. بسته به شرایط هر فرد و میزان بیماری افراد، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.