رییس جمهور وارد دمشق شد

به دعوت رسمی بشار اسد؛

رییس‌ جمهور اسلامی‌ ایران دقایقی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «بشار اشد» همتای سوری خود وارد دمشق شد؛ این نخستین سفر خارجی رئیسی در سال ۱۴۰۲ است

به گزارش شهروند آنلاین؛  سید ابراهیم رئیسی در یازدهمین سفر خارجی خود در ۲۰ ماه اخیر صبح امروز – چهارشنبه – تهران را به مقصد دمشق پایتخت سوریه ترک کرد.

پس از برگزاری آیین استقبال در فرودگاه دمشق، رئیسی و هیات همراه عازم کاخ ریاست جمهوری سوریه می شوند تا روسای جمهور ایران و سوریه دیدار رسمی خود را برگزار کنند.

سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و روسای دستگاههای دولتی و نهادها برای استقبال از رییس جمهور در فرودگاه دمشق حاضر شده بودند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیرنفت، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر و محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهور و هیات همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.

علاوه بر این، رییس جمهور در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان در زمینه های اقتصادی گفت‌وگو و تبادل نظر می کند.

دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر رئیسی به سوریه است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.