تب خوکی هم از راه رسید!

اندونزی شیوع تب خوکی آفریقایی را در این کشور تایید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی ویون، اندونزی شیوع تب خوکی آفریقایی را در یکی از مزارع پرورش خوک در این کشور در جزایر ریائو در نزدیک سنگاپور گزارش کرده است. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت حیوانات، این آنفلوآنزا در گله‌ای به تعداد ۲۸۵ هزار خوک باعث مرگ سی و پنج هزار خوک شده است. این آنفلوآنزا نخستین بار در یکم آوریل گزارش شده بود، اما در بیست و هشتم آوریل تایید شد.

مقامات، پیشتر اقدام به آزمایش نمونه‌هایی از خوک‌ها در مزرعه‌ای در استان جزیره ریائو در اندونزی کرده بودند. پس از ارسال نمونه‌ها به سنگاپور مشخص شد که این خودک‌ها آلودگی ویروسی دارند.

منبع شیوع بیماری خوک‌ها در اندونزی هنوز نامشخص است، اما مقامات می‌گویند انسان‌ها، مگس‌ها و سایر ناقل‌ها ممکن است در سرایت آنفلوآنزای خوکی در مزرعه نقش داشته باشند.

تب خوکی آفریقایی به شدت در بین خوک‌ها شایع و مسری است که نرخ مرگ و میر ناشی از آن ممکن است به صد در صد هم برسد. با وجود این، این بیماری انسان‌ها را آلوده نمی‌کند.

سازمان جهانی بهداشت حیوانات اعلام کرده است تب آفریقایی بی‌سر و صدا در حال تبدیل شدن به بحرانی عمده در طی سال‌های اخیر برای صنعت گوشت خوک است. هیچ واکسن موثری برای این بیماری وجود ندارد. این بیماری روی سلامت حیوانات تاثیر می‌گذارد، همچنین تاثیری مهلک روی تنوع زیستی دارد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.