برنامه‌هایی به وقت آزادسازی خرمشهر

جانشین ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت گفت: ۴۷۷ ستاد در کل کشور مسئولیت برنامه‌ریزی و راهبری برنامه‌های ملی دفاع مقدس را انجام می‌دهند.

به گزارش شهروند آنلاین،علی‌اصغر جعفری در نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی و روز مقاومت و پایداری، روز دزفول که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، از ثبت برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد در سامانه ملی بزرگداشت خبر داد و افزود: ۱۲۳۰ برنامه در سالروز ازادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

او همچنین از برگزاری دومین دوره همایش پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و تصریح کرد: دومین دوره همایش پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت با حضور رئیس‌جمهوری در تهران برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از ثبت برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد در سامانه ملی بزرگداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس خبر دادو گفت: تا امروز در سامانه یکپارچه و برخطی که از سوی ستاد مرکزی ابلاغ شده حدود ۱۰۰ فعالیت محوری در بزرگداشت سوم خرداد ثبت شده که ۱۲۳۰ برنامه را شامل می‌شود.

جعفری در ادامه افزود: ۲۷۵ مراسم رونمایی کتاب، ۱۸۸ مراسم یادبود شهدا و تکریم رزمندگان و خانواده شهدای سوم خرداد، ۷۳ نمایشگاه کتاب و نمایشگاه هنری، برگزاری ۱۰۵ نشست و گردهمایی تخصصی در تبیین برنامه‌های دفاع مقدس، ۲۸ مراسم شعر و خاطره پیش‌بینی شده، اجرای ۱۰ تئاتر خیابانی خصوصا در خرمشهر و رونمایی از ۲۰ نماهنگ و کار‌های هنری کوتاه از جمله برنامه‌های این مناسبت ملی است.

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ادامه داد: پنجشنبه ۴ خرداد نیز روز بزرگداشت دزفول است که برنامه‌هایی به این منظور نیز در نظر گرفته شده است.

او گفت: از نقش روحانیت و پیشگامان جهاد تبیین تجلیل خواهد شد و اختتامیه جشنواره ترنم وصل در باغ موزه برگزار می‌شود. همینطور اولین مجموعه پوستر با موضوع جنگ در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

جعفری ادامه داد: کنگره شعری با موضوع دانشجویان شهید برگزار می‌شود و اردوی فرهنگی ویژه دختران مدافع حرم انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت سوم و چهارم خرداد برنامه‌هایی را خواهد داشت از جمله تجلیل از دریادلانی که به تازگی به کشور برگشتند.

او افزود: شب‌های خاطره نیز در مساجد و تکایا و نماز‌های جمعه برگزار و از حماسه سازان فتح خرمشهر قدردانی می‌شود.

جعفری بیان داشت: روز پنجشنبه نیز به همین مناسبت گلباران مزار شهدا و طرح سپاس، ویژه دیدار با خانواده شهدا برگزار می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.