واکنش حزب‌الله به حضور اسد در نشست جده

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: حضور «بشار اسد» در نشست سران جده به وضوح نشان داد که ادعای بسیاری از سیاستمداران تخیل، سراب و توهم است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه خبری النشره، «سید هاشم صفی الدین»، در اظهاراتی تاکید کرد که حضور سوریه و بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور در نشست سران جده به وضوح نشان داد که ادعاهای بسیاری از سیاستمداران تخیل، سراب و توهم است.

او گفت که اعتبار این ادعاها به پایان رسیده و کسانی که این وعده‌ها را دادند، وعده‌های خود را فراموش کردند، اما برخی طرف‌های لبنانی نمی‌خواهند فراموش کنند، زیرا حقد و کینه دل آنها را کور کرده است.

صفی الدین اضافه کرد: در سایه فضای مثبت ایجاد شده بعد از نشست جده، کاش لبنانی‌ها فرصت را غنیمت شمارند و این نشست آغازی برای قرار دادن قطب‌نمای عربی به سوی تنها دشمن آنها یعنی اسرائیل باشد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ادامه داد: امیدوارم که نشست جده آغازی برای جست‌وجوی تمام راه‌هایی باشد که عرب‌ها و مسلمانان را به سوی رهایی و آزادی فلسطین متحد کند و فلسطین و قدس محور سیاست‌های عربی باقی بماند.

او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما از موضع قدرت اعلام می‌کنیم که نه در داخل لبنان و نه در منطقه، هیچ چیزی را بر هیچ کسی تحمیل نمی‌کنیم.

صفی الدین افزود:ما می‌خواهیم لبنانی‌ها متوجه شوند که حساب باز کردن روی طرف‌های خارجی و منتظر راه حل آنها ماندن بی‌فایده است، چیزی که قبل از نشست جده می‌گفتیم را اکنون تکرا می‌کنیم که تنها راه حل مشکلات لبنان دیدار لبنانی‌ها با یکدیگر و همکاری و تفاهم است به ویژه اینکه کشورهای خارجی امروز به فکر خود هستند و به برخی طرف‌ها در لبنان توجه نمی‌کنند.

به گفته، «رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، برخی طرف‌های لبنانی همچنان چشم‌انتظار دستورات و دیکته‌های خارجی هستند، بنابراین تمام طرف‌های لبنانی باید با اتکا به منافع خود دور هم جمع شوند و سرنوشت خود را رقم بزنند.»

صفی الدین تاکید کرد: تمام وعده‌هایی که مقاومت داد، محقق خواهد شد، تمام ملت‌های ما در لبنان، فلسطین، سوریه و تمام کسانی که با سلطه‌گری آمریکا مواجه هستند می‌توانند بر امکاناتی که مقاومت بر آنها متکی است، متکی باشند. مقاومت در هر زمان و نبرد و جبهه‌ای می‌تواند کار خود را انجام دهد.

او اظهار داشت: تحولات امروز منطقه، حقانیت مقاومت را در سال‌های گذشته به اثبات رساند، هرچند که برخی این موضوع را انکار می‌کنند.

این مقام حزب‌الله گفت: این چیزی است که ما با صبر و تحمل به آن رسیدیم و در این سال‌ها با تهمت، بداخلاقی و دشمنی روبه‌رو شدیم ولی صبر پیشه کردیم؛ امروز می‌بینیم که آن امور برای همگان آشکار شده است.

صفی الدین اضافه کرد: همانطور که خواستیم و به مقاومت وفادار بودیم، سوریه باقی ماند و این نشانه آن است که آنچه به دنبال آن بودیم حق بود و تحقق یافت.

او اظهار داشت: طرح کسانی که داعش، النصره و جریان‌های تکفیری را ایجاد کردند، پایان یافت و متلاشی شد و امروز واقعیت‌ها آشکار شده است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: همه این امور نشان داد که محور مقاومت قوی بود و امروز قوی‌تر و عزتمندتر است و توانایی رقم زدن معادلات جدیدی را در لبنان، فلسطین و سراسر منطقه دارد.

صفی الدین اضافه کرد: در فرهنگ ما سرزنش نیست و نمی‌خواهیم از کسی انتقام بگیریم، هرچند حق ماست که از کسانی که به ما ظلم کردند، انتقام بگیریم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.