حرکت آمریکا به سمت فروچاله رکود اقتصادی

داده‌های آماری سازمان‌ها و نهاد‌های اقتصادی- مالی اصلی آمریکا نشان می‌دهد شمار شرکت‌های ورشکسته در این کشور رو به افزایش است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری شینهوا از نیویورک، بر اساس مقاله‌ای که در نشریه هیل منتشر شده است آمریکا هنوز به طور رسمی دچار رکود نشده است، اما داده‌های آماری ارائه شده توسط سازمان‌ها و نهاد‌های اقتصادی حاکی از آن است که شمار ورشکستگی‌ها در این کشور در حال افزایش است.

طبق گزارش جدید S&P Global، شرکت‌های بیشتری از ابتدای سال ۲۰۲۳ نسبت به چهار ماه اول هر سال از سال ۲۰۱۰ ورشکست شده اند.

در پایان ماه آوریل، تعداد پرونده‌های ورشکستگی از ابتدای سال تاکنون به ۲۳۶ مورد رسیده است که بیش از دو برابر رقم ثبت شده در مدت مشابه یک سال قبل و بیش از هر یک از دوازده سال گذشته است.

در پرونده‌های ورشکستگی بیشتر شرکت‌هایی هستند که مستقیماً به مصرف‌کنندگان تولیدات و خدمات خود را می‌فروشند.

یکی دیگر از شرکت‌های ثبت ورشکستگی‌ها در آمریکا گزارش داد که پرونده‌های ورشکستگی تجاری بین ژانویه و مارس ۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و پرونده‌های تامین مالی مجدد نیز ۷۹ درصد افزایش یافته است.

طبق آمار منتشر شده توسط دفتر اداری دادگاه‌های آمریکا، تعداد کل پرونده‌های ورشکستگی از هر نوعی تنها ۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما ورشکستگی شرکت‌ها به طور خاص ۹.۹ درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد که بحران کرونا که اکنون تقریبا سپری شده است و نوسانات قیمت نفت و رمزارز‌ها تأثیر منفی بزرگی بر بسیاری از شرکت‌ها داشته است. برای مثال، در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳، هشت تولیدکننده نفت آمریکای شمالی اعلام ورشکستگی کرده‌اند که بالاترین رقم ورشکستگی سه‌ماه نخست سال از ۲۰۱۶ است. همچنین، دو بانک بزرگ آمریکا یعنی گروه بانکی و خدمات مالی سیلیکن، ولی (silicon valley bank) یا اس‌وی‌بی که دومین ورشکستگی بانکی بزرگ در تاریخ مالی آمریکاست و بانک سیگنچر بنک (signature bank) مستقر در نیویورک، که در حوزه رمزارز فعالیت داشتند، در مارس ۲۰۲۳ دچار ورشکستگی شدند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.