انگیزه استقلال برای پیروزی بیشتر است

پایان رأفت، ستاره سابق پرسپولیس، در گفت‌وگو با «شهروند»:

استقلال انگیزه بیشتری دارد اما پرسپولیس بهترین تیم ایران است.

به گزارش شهروند آنلاین، پایان رأفت، ستاره سال‌های دور خط حمله پرسپولیس، در گفت‌وگو با «شهروند»، یحیی گل محمدی را بهترین مربی ایران دانست و حضور بیرانوند را در خط دروازه پرسپولیس، برگ برنده این تیم در شهرآورد شماره صد و یکم عنوان کرد.

ابتدا نظرتان را در خصوص دربی پیش‌ رو بگویید.

در این شهرآورد، هر دو تیم با روحیه‌ای مضاعف پا به میدان خواهند گذاشت و هر دو تیم هم در طول این فصل ثابت کرده‌اند که شایستگی‌های زیادی دارند. همین شایستگی‌ها باعث شده که حالا در فینال جام حذفی هم این دو تیم را در برابر یکدیگر ببینیم. به‌علاوه، این دو تیم رقیب سنتی یکدیگر هستند و به همین دلیل می‌خواهند با تمام توان در این دیدار حاضر شوند. ضمن اینکه احساس می‌کنم استقلال به دلیل از دست دادن جام قهرمانی در لیگ برتر، در این مسابقه انگیزه بیشتری دارد. یک دلیل دیگر هم این است که این تیم همین سه هفته پیش یک دربی را به پرسپولیس واگذار کرده و می‌خواهد آن تجربه تلخ را به فراموشی بسپارد.

یعنی با این اوصاف، فکر می‌کنید احتمال پیروزی استقلال بیشتر است؟

خیر؛ پرسپولیس اگرچه قهرمان لیگ برتر شده، اما تیم فوق‌العاده جاه‌طلبی است و از قدرت بی‌نظیری برخوردار است. فکر نمی‌کنم پرسپولیسی‌ها به راحتی جام را به استقلال بدهند و می‌خواهند فصل را با شیرینی به اتمام برسانند. اما در کل، فکر می‌کنم شاهد بازی زیبایی شاهد باشیم. مشخص هم نیست که این بازی زیبا در 90 دقیقه به پایان می‌رسد یا کار به 120 دقیقه و بعد هم به ضربات پنالتی خواهد کشید.

نقطه قوت پرسپولیس در این دیدار چیست؟

پرسپولیس تیم بسیار خوبی است؛ هم پنالتی‌زن خوب دارد، هم پنالتی‌گیر خوب! تمام بازیکنان این تیم بهترین‌های ایران هستند و به‌درستی در بهترین تیم ایران قرار گرفته‌اند.

اگر پرسپولیس جام حذفی را از دست بدهد، آیا باید همچنان از یحیی گل‌محمدی حمایت شود؟

صددرصد. در ایران هیچ مربی‌ای بهتر از یحیی گل‌محمدی نداریم؛ ضمن اینکه این مربی از خانواده پرسپولیس است. به نظرم، تیم پرسپولیس حسابی جور است. کریم باقری، افشین پیروانی و سایر اعضای کادر فنی در کنار مدیریتی قوی و بازیکنان خوب، تیمی بسیار قدرتمند را تشکیل داده‌اند که هیچ‌کدام جایگزینی بهتر از خودشان در این آن ندارند.

در آخر، نظرتان را درباره داوری‌های این فصل بگویید.

داوری‌ها نسبت به سال‌های قبل بدتر بوده و مربی‌ها حق دارند که معترض باشند. همه تیم‌ها هم معترضند و این‌طور نیست که اشتباهات فقط علیه یک تیم باشد. علت آن هم نبودن VAR است. کمیته داوران هم پاسخی ندارد و نمی‌تواند به مربی‌ها بگوید انتقاد نکنید، چون اکثر حرف‌های آنها توسط کارشناسان داوری تایید شده است.

//اتمام پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.