جزئیات خدمات هلال احمر به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۲۸ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در ۱۵ روز گذشته خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز۱۸ خردادماه، ۲۸ هزار و ۳۸۳ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

او افزود: در این مدت در مجموع، ۸۰ هزار و ۳۸ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۹۹۷ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۱۴۳ مورد بستری اورژانس، ۶۹۴ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوارقلب، عکس رادیولوژی و …، ۴۶۹۶ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۱۳ هزار و ۱۱۹ مورد اعلام کرد و افزود: ۶۸۳ مورد امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۸ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه و ۸ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

دکتر سید علی مرعشی در همین خصوص اظهار کرد: تا عصر روز گذشته 18 خرداد، تعداد 182 نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع 1402 از خدمات بستری و درمان بهره برده اند که در این مدت 40 نفر در بخش ccu بستری شده و تعداد 143 نفر نیز در بخش اورژانس بستری موقت و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده اند. از این تعداد 39 زائر برای بررسی تخصصی‌تر به بیمارستان سعودی اعزام شدند که پس از کنترل تعداد ۱۰ نفر از آنها در بیمارستان سعودی بستری و باقی آنها ترخیص شدند. در حال حاضر ۸ زائر بیمار در بیمارستان هلال‌احمر و ۸ زائر در بیمارستان سعودی برای ادامه روند درمان بستری هستند و پزشکان رابط و مترجم جمعیت هلال احمر روزانه ۲ مرتبه برای پیگیری روند درمان و ایجاد هماهنگی بر بالین بیماران در بیمارستان سعودی حضور یافته و در صورت نیاز به مشاوره تخصصی، پزشکان متخصص و زبده ایرانی برای همفکری در بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است تا کنون 3 مورد عمل جراحی انجام شده که دو مورد مربوط به شکستگی ران و پا و یک مورد عمل جراحی انسداد روده بوده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.