سفر پُر برکت

رئیسی با دست پر در آذربایجان شرقی

برنامه کاری فشرده و بازدیدها و گفت و گو با کارگران و جویا شدن از مسائل و مشکلات مردم این استان به رسم همه سفرها در آذربایجان شرقی نیز پررنگ است و شاید بتوان در میان انبوه طرح هایی که برای بهره برداری و استفاده آماده شده است به پایان انتظار مردم این دیار برای راه اندازی راه آهن میانه – بستان آباد اشاره کرد

شهروند آنلاین؛رئیس جمهور به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به مدت 2 روز میهمان آذربایجان شرقی بود، سفری که با افتتاح چندین طرح بزرگ و مهم در بخش‌های مختلف کشاورزی، احیاء واحدهای تولیدی راکد و راه‌آهن نویدبخش آن بود که دولت سیزدهم در دومین دور سفرهای استانی با دستانی پر به دیدار مردم این خطه رفته است. مردم خونگرم و متدین آذربایجان شرقی نیز در دومین دور از سفر استانی رئیس جمهور به این استان، با استقبال پر شکوه و دیدنی از رئیس جمهور، صحنه‌های بی بدیلی از عشق و علاقه خود به خدمتگزاران ملت و نظام را به نمایش گذاشتند. بویژه مردم تبریز که ساعت‌ها منتظر حضور رئیس‌جمهور در ارگ تبریز بودند، از کاروان حامل سید ابراهیم رئیسی استقبال پر شور و خاص به عمل آوردند.

برنامه کاری فشرده و بازدیدها و گفت و گو با کارگران و جویا شدن از مسائل و مشکلات مردم این استان به رسم همه سفرها در آذربایجان شرقی نیز پررنگ است و شاید بتوان در میان انبوه طرح هایی که برای بهره برداری و استفاده آماده شده است به پایان انتظار مردم این دیار برای راه اندازی راه آهن میانه – بستان آباد اشاره کرد.

در ادامه به برخی از برنامه ها، دیدارها و مراسمافتتاح پروژه های این سفر می پردازیم:

افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان با ظرفیت تولید ۴ هزار دستگاه

رئیس جمهور پس از آنکه از شهرک صنعتی چرمشهر آذربایجان شرقی بازدید کرد و سه دستور مهم برای توسعه صنعت چرم این استان صادر کرد به کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز سری زد و خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد.

طبق گفته کارشناسان این خط با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ ۵ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی احداث شده و برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از ۱۲ شرکت اقماری تراکتورسازی ایران است که با ۸ شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور کشور محسوب می‌شود.

رونمایی از دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران

رئیس جمهور همچنین در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، ضمن بازدید از خط تولید شرکت تراکتورسازی ایران، از دو محصول جدید این گروه صنعتی رو نمایی کرد.

تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی دو محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران بود که با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

با داخلی‌سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد، بلکه پیش‌بینی می‌شود از محل صادرات این نوع تراکتور، سالانه پنج میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود. با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورهای دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه شد.

بازدید از شرکت ماشین‌سازی تبریز

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، از شرکت ماشین‌سازی تبریز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت فعالیت و تولیدات این شرکت قرار گرفت.

ماشین‌سازی تبریز یکی از صنایع مادر آذربایجان شرقی و از بزرگترین، پیشروترین و با سابقه‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور است که به‌دلیل خصوصی‌سازی نادرست، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود، اما با نگاه ویژه دکتر رئیسی چه در دوران ریاست قوه قضائیه و چه در زمان ریاست جمهوری جانی تازه گرفت، به نحوی که سال گذشته موفق به شکستن رکورد تولید خود شد.

جشن احیاء ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی

جشن احیای ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و رئیسی در این مراسم گفت: اگر فرآیند خصوصی‌سازی کارخانه ماشین‌سازی درست انجام می‌شد، اوضاع این کارخانه امروز اینگونه نبود.

بازدید از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی آذربایجان شرقی

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، از نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی این استان که در مجموعه شرکت ماشین‌سازی تبریز برپا شده بود بازدید کرد.

در این نمایشگاه تعدادی از ۲۲۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه‌های مختلف کشاورزی، خدماتی، صنعتی و گردشگری که با کمک مجموعه‌های اقتصادی به عنوان احیاگر به مدار تولید و اشتغال‌آفرینی بازگشته‌اند، حضور داشتند.

فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدهای تازه احیا شده از ۱۰ سال پیش متوقف شده بود که با تلاش دولت سیزدهم بیش از ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه آنها احیاء شد.

دیدار پرشور مردم چاروایماق با رئیس جمهور

مردم شهرستان محروم چاروایماق در این دیدار مشکلات مختلفی بیان کردند و از رئیس جمهور و هیئت دولت خواستار حل مشکلات این منطقه را خواستار شدند.

طرح بزرگ آبرسانی به شهر جدید سهند به بهره برداری رسید

همزمان با دومین روز از دومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی؛ طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند و نهضت ملی مسکن افتتاح شد.

این طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند برای واحدهای نهضت ملی مسکن است که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هیئت دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

طرح آبرسانی به میانه از سد گرمی چای باحضور رئیس جمهور افتتاح شد

پروژه آبرسانی به میانه از سد گرمی چای شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه خانه و خط انتقال ۴۹ کیلومتری پس از ۲۰ سال انتظار و با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و ۱۷ روستای واقع در مسیر بهره برداری که از مصوبات دور نخست سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی است از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند.

این طرح مهم به دلیل نبود یا کمبود اعتبار تعطیل و نیمه راکد شده بود که پس از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و تعیین فرصت یک ساله وی برای رفع تنش آبی جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفری منطقه، سرعت و شتاب گرفت و با تزریق به موقع اعتبارات مصوب، تصفیه خانه و خطوط انتقال آن به طور کامل تکمیل و آماده بهره برداری شد.

افتتاح عملیات آبرسانی به دشت قره بلاغ جلفا

در ادامه سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی، مراسم افتتاح ۱۱۶۲ هکتار از شبکه فرعی آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی دشت قره بلاغ شهرستان جلفا با اعتباری بالغ بر ۱,۷۴۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۹۷۲ نفربا حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

وسعت این دشت بیش از ۱۱۶۳ هکتار بوده که ۳۸۳ هکتار آن کشت رفته و مابقی آن نیز در حال آماده سازی است. با افتتاح این شبکه تسریع در ایجاد پست برق برای پمپاژ آب جهت آبیاری مابقی اراضی نیز انجام می‌شد.

راه آهن خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز متصل شود

سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در مراسم افتتاح راه آهن بستان آباد – خاوران تبریز گفت: خوشحالم که به وعده‌های دور اول سفر به استان آذربایجان شرقی عمل شده است.

وی افزود: این پروژه یکی از مهمترین طرح‌های ریلی کشور بود که به سرانجام رسید.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه‌ای ۲۳ ساله به سرانجام رسید.

راه آهن بستان آباد – تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

راه آهن بستان آباد – خاوران به طول ۴۴ کیلومتر با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان، با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

یکی از مهمترین مزایای بهره برداری از راه آهن بستان آباد – خاوران کاهش ۴ ساعت از زمان سفر با قطار از پایتخت به تبریز نسبت به مسیر ریلی موجود است که در حال حاضر ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

با توجه به اینکه زمان سفر از طریق جاده ۸ ساعت است مسافران جاده را به ریل ترجیح می‌دهند که با افتتاح این مسیر ریلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق ریل، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ارتقا شاخص‌های حمل و نقل ریلی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.