آخرین وضعیت خدمت‌رسانی هلال احمر به حجاج ایرانی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 44 هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه در 19 روز گذشته خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز 21 خردادماه، 44 هزار و 769 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

او افزود: در این مدت در مجموع، 11 هزار و 367 مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و 1790 نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین 208 مورد بستری اورژانس، 2407 مورد خدمات پاراکلینیکی، 8036 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را 19 هزار و 905 مورد اعلام کرد و افزود: 958 مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر 15 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و 14 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

دکتر سید علی مرعشی در همین خصوص اظهار کرد: تا عصر روز گذشته 20 خرداد، تعداد 284 نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع 1402 از خدمات بستری و درمان بهره برده اند که در این مدت 59 نفر در بخش ccu بستری شده و تعداد 208 نفر نیز در بخش اورژانس بستری موقت و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده اند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.