مذاکرات ایران با تروئیکای اروپایی در امارات

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از دیدار و گفت‌وگو با همتایان خود در ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلیس در ابوظبی خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که در امارات عربی متحده حضور دارد، در توئیتی نوشت: در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در ابوظبی ملاقات کرده و در مورد طیفی از موضوعات و نگرانی‌های متقابل با هم گفت‌وگو کردیم.

پیش از این معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره سفرش به امارات گفته بود: در چارچوب تحکیم سیاست همسایگی و در راستای استمرار رایزنی‌های سیاسی با همسایگان، به امارات سفر کردم تا درباره ارتقای همکاری‌های دوجانبه و بررسی مسائل منطقه‌ای با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کنم.

کشور‌های غربی مخصوصا آمریکا و تروئیکای اروپایی همزمان با آغاز اغتشاشات سال گذشته ایران، ضمن انجام مجدد اشتباهات محاسباتی در خصوص کشورمان اقدام به بداخلاقی سیاسی کردند. به عنوان مثال، آلمان برخلاف سنوات گذشته از مقامات رسمی کشورمان برای حضور در نشست امنیتی مونیخ دعوت نکرد تا عده‌ای اپوزوسیون خارج‌نشین در این نشست شرکت کنند.

حتی رئیس‌جمهوری فرانسه هم با تعدادی از مخالفان جمهوری اسلامی و مردم ایران شخصا دیدار کرد و برای آنها آرزوی موفقیت کرد. حالا با عادی‌شدن اوضاع و اینکه آنها بار دیگر متوجه اشتباه راهبردی خود در قبال کشورمان شدند، سعی می‌کنند تا مسیر دیپلماسی و تعامل را مجددا در دستور کار قرار دهند. نشان به آن نشان که «امانوئل ماکرون» به تازگی بیش از نود دقیقه‌ای با رئیس‌جمهوری کشورمان گفت‌وگو کرد و از او خواست تا تهران برای حل مشکلات بین‌المللی نقش‌آفرینی بیشتری کند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.