اعلام رسمی حذف استقلال از آسیا

رونمایی از 6 ضلعی حرفه‌ای فوتبال ایران

بعد از حدود دو ماه گمانه‌زنی و شایعه درباره صدور مجوز تیم‌های ایرانی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نهایت مشخص شد 6 تیم از لیگ برتر ایران این پروانه را دریافت کردند و به تبع آن سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم تعیین تکلیف شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، در حالی که باشگاه‌های ایرانی فرم حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا و دریافت مجوز حرفه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بودند، AFC نام 6 تیم ایرانی را که مجوز به آنها اعطا کرده، در خروجی وب‌سایت خود قرار داد.

بر این اساس پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان و نساجی مازندران تیم‌های معرفی‌شده از فدراسیون ایران به AFC هستند که البته ذیل «لایسنس با جریمه» توانسته‌اند به جمع تیم‌های حرفه‌ای آسیا بپیوندند. در این بین استقلال به طور رسمی به دلیل عدم‌پرداخت بدهی‌های خارجی خود در تاریخ معین، از دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا باز مانده است.

این 6 تیم پیشتر توسط کمیته بدوی فدراسیون ایران تایید و به ای‌اف‌سی معرفی شدند و حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا نام آنها را در لیست خود قرار داده است. این نخستین‌بار در فصل جدید است که ای‌اف‌سی اسامی باشگاه‌های دارای مجوز را منتشر می‌کند، اما همچنان و پیش از قرعه‌کشی، تاییدیه اصلی را در همین صفحه آپدیت خواهد کرد.

بنابراین و با تایید نهایی، پرسپولیس به عنوان نماینده نخست ایران راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و سپاهان به عنوان نماینده دوم در مرحله گروهی حضور خواهد داشت. همچنین نساجی دیگر نماینده ایران خواهد بود و تراکتور در پلی‌آف حضور خواهد داشت.

در صورتی که هر کدام از این تیم‌ها مجوز نهایی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست نیاورند یا اتفاق خاصی برایشان رخ دهد، گل‌گهر و فولاد جایگزین آنها خواهند شد. این در حالی است که اولین بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا 17 مرداد برگزار خواهد شد.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.