الزامات توسعه خلخال از نگاه وزیر کشور

وزیر کشور گفت: توسعه همه‌جانبه شهرستان خلخال باید مورد توجه جدی مسئولین استانی و کشوری قرار گرفته تا زمینه توسعه اقتصادی و همه‌جانبه مردم این شهرستان فراهم شود.

به گزارش شهروند آنلاین، احمد وحیدی که به استان اردبیل سفر کرده است،امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال اظهار کرد: شهرستان خلخال با غنای تاریخی و فرهنگی بسیار بالا و دارا بودن مردمی متدین، ولایی و معتقد به نظام اسلامی باید مورد توجه ویژه مسئولین امر قرار بگیرد تا نارسایی‌های گذشته جبران شود.

وزیر کشور با بیان اینکه برای توسعه ایده‌ال خلخال تهیه وتدوین طرح توسعه این شهرستان ضروری است، افزود: طرح توسعه شهرستان خلخال پس از بررسی در مرکز استان باید مورد توجه جدی مسئولین استان و شهرستان در همه حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و خدمات قرار بگیرد تا توسعه همه‌جانبه این شهرستان محقق شود.

عضو کابینه سیزدهم تصریح کرد: مسائل مربوط به مهاجرت جوانان جویای کار و مولد کار و تولید از این شهرستان به مناطق دیگر کشور و با وجود ظرفیت‌های مختلف اشتغال، موجبات نگرانی مسئولین را فراهم کرده است و نباید شرایط به نحوی باشد که جوانان به بهانه یافتن کار از شهرستان مهاجرت کنند.

او گفت: انتظار دارم طرح توسعه خلخال پس از طراحی در ارتباط مستقیم با استاندار مورد بررسی قرار بگیرد تا هر چه سریعتر زمینه توسعه و عمران این شهرستان فراهم شود.

وحیدی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع منابع دولتی جوابگوی نیاز توسعه شهرها از جمله توسعه صنعت گردشگری در بسیاری از مناطق کشور نیست، از شهرداری خلخال و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت گردشگری خواست با استفاده از ظرفیت و سرمایه بخش خصوصی زمینه توسعه و بهبود صنعت گردشگری این شهر را فراهم کنند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه چهره شهر در خور شأن مردم فرهنگی این شهر نیست، از شهردار خلخال خواست تا در راستای ارائه خدمات بهینه شهروندی و زیباسازی شهربا استفاده از منابع غیردولتی به خصوص سرمایه بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهد.

باید زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در خلخال فراهم شود

وحیدی اظهار کرد: باید زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی در شهرستان خلخال فراهم شود و این زمینه‌سازی نیازمند بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این شهرستان است.

او با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد کسی در مرکز استان مخالف یا مانع توسعه شهرستان خلخال باشد، گفت: هرچند در عمل شاید برخی از گفته‌ها و سخنان مسئولین در سفرهای استانی در این شهرستان عملیاتی نشده ولی نباید با طرح برخی از سخنان بذر ناامیدی در دل مردم خلخال پراکنده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه خوشبختانه با اخذ ردیف اعتباری ماده ۲۳ برای احداث تونل در جاده خلخال به اسالم بخش دشوار کار انجام شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای این تونل زمینه بهره‌مندی مردم از یک راه مناسب در تمام فصول سال فراهم خواهد شد.

وحیدی همچنین درباره آسفالت ۱۲ کیلومتر خاکی از مسیر جاده گردشگری ۵۵ کیلومتری خلخال – ماسوله در استان گیلان گفت: ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا با واگذاری عملیات اجرایی اسفالت این ۱۲ کیلومتر به استان اردبیل، این پروژه نیمه‌کاره توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به زودی آسفالت شده و کل مسیر برای تردد گردشگران آماده شود.

شبکه آبرسانی خلخال با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اصلاح و بازسازی می‌شود

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست مسئولین شهرستان برای ساماندهی و اصلاح شبکه آبرسانی برای جلوگیری از تخریب تاسیسات زیربنایی شهرداری و آسفالت معابر عمومی ناشی از ترکیدگی لوله‌های آزبست قدیمی گفت: پروژه اصلاح و بهسازی شبکه آبرسانی شهر خلخال با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود که از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال توسط استانداری اردبیل، ۳۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت آب و فاضلاب استان و همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شهرداری خلخال تامین خواهد شد.

وحیدی همچنین درباره تامین ماشین آلات مورد نیاز ناوگان موتوری شهرداری خلخال قول مساعد داد و درباره ساماندهی رودخانه‌های خلخال هم گفت: با توجه به قوانین جاری کشور، عملیات اجرایی رودخانه‌‍‌های شهر خلخال باید توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اجرا شود.

او اضافه کرد: برای تسریع در بهسازی راه‌های روستایی خلخال و آسفالت این راه‌ها شهرداری خلخال با تولید آسفالت در کارخانه دراختیار خود به این امر کمک کند.

به گزارش ایرنا وزیر کشور که به همراه سید حامد عاملی استاندار اردبیل به شهرستان خلخال سفر کرده است، امروز از محل احداث تونل الماس واقع در جاده خلخال به اسالم و پروژه نهضت ملی مسکن بازدید کرد.

جلسه شورای اداری امروز خلخال، استاندار اردبیل، فرماندار خلخال، امام جمعه خلخال و تعدادی از مدیران اجرایی استان گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی در دست اجرای خود در این شهرستان ارائه کردند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.