هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها

سرهنگ پاشایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا گفت: همزمان با نزدیک شدن فصل امتحانات نهایی و کنکور سراسری شاهد وعده‌های فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور توسط مجرمان سایبری هستیم.

به گزارش شهروند آنلاین،سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا در مصاحبه تلفنی با برنامه روزنه از شبکه  رادیو گفت‌وگو به بررسی موضوع کلاهبرداری از داوطلبان در آستانه برگزاری کنکور پراخت .

سرهنگ پاشایی درباره کلاهبرداری از داوطلبان در آستانه برگزاری کنکور گفت: مجرمان سایبری یا از فریب‌خوردگان پول می‌گیرند و بعد هم آنها را بلاک می‌کنند یا نمونه سوالات ادوار گذشته کنکور را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا  افزود: مجرمان سایبری، فضای رسانه‌ای کشور را مانیتورینگ کرده و بر اساس اتفاقاتی که قرار است بیفتد یک پلتفرم مجرمانه طراحی می‌کنند.

او گفت : مجرمان سایبری با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها خودشان را منتسب به یک موسسه‌ صاحب مجوز معرفی می‌کنند و از نام و اعتبار مسئولان سوء استفاده می‌کنند و تبلیغات را به قدری دقیق انجام می‌دهند تا هموطنان را فریب دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا با اشاره به سوء استفاده عده‌ای از غفلت مراقبان آزمون گفت: این اتفاق افتاده که عده‌ای برای بی‌اعتبارسازی فرآیند کنکور و یا قدرت‌نمایی و سرگرمی، وسایل اسمارت و هوشمند را مخفیانه وارد جلسه کنکور یا آزمون نهایی کنند تا سوالات پس از شروع جلسه به بیرون درز کند، اما در عمل هیچ کسی از این سوالات بهره‌مند نشده است.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه کنکور صرفاً یک پدیده علمی و فرهنگی نیست و متاسفانه به یک پدیده علمی، فرهنگی و امنیتی و سیاسی تبدیل شده اظهار کرد: مسئولان برگزارکننده کنکور و امتحان نهایی باید خیلی مراقب باشند.

او با بیان اینکه ۷۵ درصد فریب‌خوردگان بدون اطلاع والدین نسبت به خرید سوالات و پرداخت وجه اقدام می‌کنند گفت: والدین باید نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.