تفسیر سخنگوی دولت از رکوردشکنی ایران در تجارت بین‌المللی

سخنگوی دولت گفت: رکوردشکنی ۱۱۲ میلیارد دلاری تجارت بین‌المللی کشور نشانگر آن است که منابع ارزی کاملاً قابل قبول و در دسترس است.

به گزارش شهروند آنلاین، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تجارت ایران با ۱۵ همسایه در اولین سال دولت رشد ۴۳ درصدی داشت و سال گذشته نیز ۱۴ درصد رشد داشت؛ سال گذشته ۵۸ میلیارد دلار با همسایگان تجارت داشتیم.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار داشت: تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، شفافیت و مبارزه با فساد، برخورد با مدیران خاطی و یا مدیرانی که ترک فعل کرده بودند، سامان‌دهی انبار‌های اموال تملیکی و تکمیل سامانه‌های مختلف از جمله نسخه‌نویسی الکترونیک، تقویت سامانه جامع تجارت که انجام گرفته و می‌گیرد، حدود ۸۰ وعده انتخاباتی احصا شده و پیگیری می‌شود و گزارش آن به مردم داده می‌شود.

بهادری جهرمی درباره رشد صادرات کشور در سال گذشته بیان کرد: صادرات کالا و خدمات ۸.۲ درصد رشد و سال ۱۴۰۰ رشد ۵.۲ درصدی داشت و رشد صادرات بیش از واردات بوده است. رکورد شکنی ۱۱۲ میلیارد دلاری تجارت خارجی کشور نشانگر آن است که منابع ارزی کاملاً قابل قبول و در دسترس است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.