جواد لالیگایی سرمربی استقلال شد

مرور همه اتفاق‌هایی که سرانجام جواد نکونام را به سرمربیگری استقلال رساند

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، درحالی‌که چند روزی بود هواداران استقلال درخواست حضور جواد نکونام روی نیمکت آبی‌پوشان را داشتند، بالاخره مشکلات مربوط به حضور این مربی حل شد و با اعلام حجت کریمی، رسما به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.

به گزارش شهروند آنلاین، حدود سه هفته قبل بود که استقلالی‌ها با شکست در فینال جام حذفی، یک فصل تماما تلخ را به پایان رساندند. با این تفاسیر از دست دادن جام حذفی آن هم مقابل حریف سنتی که موفق به کسب دوگانه شده است، کافی بود تا آبی‌ها دست از حمایت مربی سابق خود یعنی ریکاردو ساپینتو بردارند. از فردای شکست در فینال تلخ جام حذفی، هواداران استقلال دغدغه انتخاب سرمربی جدید را داشتند. ترس تکرار یک رویه اشتباه که فصل قبل هم دامن این باشگاه را گرفته بود، هواداران را به این وا می‌داشت که از باشگاه مطالبه‌ای منطقی داشته باشند. انتخاب یک مربی بادانش در سریع‌ترین زمان ممکن، برای جلوگیری از، از دست رفتن فصل نقل و انتقالات تابستانی و البته زمان مناسب بدنسازی در پیش فصل. در این میان ابتدا آبی‌ها تقاضای جذب یک مربی خارجی را از باشگاه داشتند، اما مطرح‌شدن اسامی‌ای چون محمد ربیعی، ساکت الهامی و جواد نکونام، درنهایت سبب شد اغلب هواداران استقلال روی انتخاب جواد نکونام هم‌نظر شوند. استقلالی‌های تیفوسی در روزهای اخیر بارها جلوی در این باشگاه تجمع کردند و به نمایندگی از میلیون‌ها طرفدار این تیم، خواهان انتخاب نکو شدند، اما پافشاری هواداران استقلال روی انتخاب یک گزینه به‌عنوان مربی آبی‌های پایتخت و همزمان چراغ سبز جواد نکونام در صفحه اینستاگرامش به هواداران استقلال سبب شد که یک راز افشا شود. «نکونام نمی‌تواند روی نیمکت آبی‌ها بنشیند.»

صدور مجوزها برای یک خواسته عمومی

در یک هفته اخیر، بعد از پافشاری هواداران استقلال روی نام جواد نکونام، مشخص شد که این مربی به دلایل مشکلاتی خارج از محدوده ورزش، نمی‌تواند روی نیمکت استقلال بنشیند، اما طرفداران استقلال روی گزینه مدنظر خود مصرانه پافشاری کردند و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، ظهر دیروز اعلام شد مشکل این مربی جوان حل شده است. برخی مشکلات مربوط به عدم‌فعالیت جواد نکونام در فضای فوتبال با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی نهادهای ذی‌ربط در نهایت روزگذشته برطرف و به‌طور رسمی مجوز این مربی برای حضور در استقلال صادر شد. در همین خصوص، علی امیری که هم‌اکنون معاون ورزشی باشگاه استقلال است، گفت: «قرار شد به محض نهایی‌شدن قرارداد، مکان و زمان معارفه نکونام توسط روابط‌عمومی باشگاه اطلاع‌رسانی شود.»

دستیاران جذاب نکو از ایران و اسپانیا

اگرچه انتخاب نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال چند روزی طول کشید، اما او در روزهای اخیر تنها گزینه مدیران استقلال برای هدایت این تیم در لیگ بیست‌وسوم بوده است و به همین دلیل هر دو طرف تقریبا مطمئن بودند که دیر یا زود این قرارداد عقد خواهد شد. پیرو همین موضوع، نکونام در روزهای اخیر لیست دستیاران مدنظر خود را به باشگاه اعلام کرده است. بر این اساس، گفته می‌شود مهدی هاشمی‌نسب، ستاره سابق استقلال و تیم‌ملی، نخستین گزینه‌ای است که حضورش در کادرفنی محتمل به‌نظر می‌رسد. هاشمی‌نسب در سال‌های گذشته دستیار اول نکونام بوده و در استقلال نیز این وظیفه را برعهده می‌گیرد. کیانوش رحمتی، بازیکن سابق استقلال، هم دیگر مربی‌ای است که احتمالا با نکونام به این تیم برمی‌گردد. رحمتی مدتی به‌عنوان دستیار با نکونام همکاری کرد و همراه او به جمع آبی‌پوشان اضافه می‌شود.

به غیراز دو دستیار ایرانی، نکونام دو دستیار اسپانیایی نیز برای حضور در کادرفنی استقلال درنظر گرفته است. یکی از آنها به‌احتمال بسیار زیاد یوسو سسما، مربی بدنسازی سابق اوساسونا، است که هشت سال با نکونام در این تیم اسپانیایی کار می‌کرد. سسما در فولاد نیز مدتی مربی بدنساز کادر نکونام بود و احتمالا به‌زودی شاهد حضور او در تهران خواهیم بود. یک مربی اسپانیایی دیگر هم توسط نکونام به مدیران باشگاه معرفی شده تا مذاکره با او نیز شروع شود. حضور دو مربی اسپانیایی که سوابق خوبی دارند و البته تجربه چند ساله نکونام در لالیگا نوید یک نیمکت اسپانیایی را به هواداران استقلال می‌دهد.

تکلیف 4 ستاره مشخص نیست!

در میان ستاره‌های فصل گذشته استقلال، 6بازیکن این تیم قراردادشان به اتمام رسیده است. مهدی قائدی و محمد محبی دو ستاره استقلال در فصل گذشته بودند که البته با قراردادهای قرضی از امارات و پرتغال راهی استقلال شدند. به همین دلیل، مدیران استقلال برای تمدید قرارداد این دو ستاره که موردتوجه جواد نکونام نیز قرار دارند، باید به مذاکره با سانتاکلارای پرتغال و شباب الاهلی امارات بپردازند. به جز محبی و قائدی، سیدحسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند و جعفر سلمانی چهار بازیکن دیگری هستند که قراردادشان به پایان رسیده و برای تعیین تکلیف خود منتظر انتخاب سرمربی جدید استقلال بودند. حال باید دید که آیا این چهار ستاره مورد توجه سرمربی جدید آبی‌ها هستند و آیا توافق مابین طرفین صورت می‌گیرد یا خیر.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.