نکونام می‌تواند یک مجیدی دیگر باشد

شاهین بیانی، کاپیتان سابق استقلال، در گفت‌وگو با «شهروند»: شانس اول قهرمانی هستیم

بعد از انتخاب جواد نکونام به‌عنوان مربی فصل آتی آبی‌ها، به سراغ شاهین بیانی، کاپیتان سال‌های دور استقلال، رفتیم تا درخصوص انتخاب سرمربی جدید آبی‌ها به گفت‌وگو بنشینیم. قسمت‌های منتخب این گفت‌وگو را می‌توانید در ادامه بخوانید.

به گزارش شهروند آنلاین، او در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «اگرچه چند روزی بود خواسته هواداران استقلال مبنی بر انتخاب نکونام مشخص بود اما این انتخاب بنا به دلایل مختلف چند روزی به طول انجامید، اما باید در هر صورت خدا را شاکر باشیم که بیش از این، زمان برای استقلال از دست نرفت چراکه در آن صورت مانند فصل گذشته، امتیازهای اول فصل را از دست می‌دادیم و قهرمانی برای استقلال سخت می‌شد. نکونام، مربی جوانی است که در گذشته پیراهن استقلال را به تن کرده است و به همین دلیل می‌گویم که او فرزند استقلال است. فکر می‌کنم در وهله اول نکونام باید تکلیف بازیکنان خروجی را مشخص کند تا لیست تیم، خالی شود. سال گذشته ما در هر پست 5یا 6بازیکن خوب داشتیم که از آنها استفاده نمی‌شد و همین می‌تواند برای تیم مضر باشد. پس از آن هم باشگاه باید به‌دنبال جذب بازیکنان مدنظر نکونام باشد که استقلال از این نظر هم با مشکل روبه‌رو نشود.»

او می‌تواند جای خالی فرهاد را پر کند

بیانی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص اینکه آیا نکونام می‌تواند مانند مجیدی در این تیم موفق باشد، تصریح کرد: «ما دو سال قبل روزهای بسیار خوبی با فرهاد مجیدی داشتیم و فکر می‌کنم نکونام بتواند با حمایت مردم و مدیران باشگاه، جای خالی مجیدی را برای استقلال پر کند. به‌نظر من آن موفقیت‌ها با جواد می‌تواند تکرار شود. مهم‌ترین دلیل آن هم این است که او با اتمسفر استقلال آشناست و به خوبی می‌داند که جو استقلال به چه شکل است.»

مربی داخلی بهتر از گزینه خارجی است

ستاره سال‌های دور استقلال در بخش بعدی صحبت‌هایش درخصوص اینکه اگر جای مدیران استقلال بود، گزینه خارجی را مدنظر قرار می‌داد یا گزینه داخلی، افزود: «اگر من، مدیر استقلال بودم حتما گزینه داخلی را در ارجحیت قرار می‌دادم. برای این حرفم دلیل دارم، چراکه مربی خارجی تا بخواهد با فضا و حواشی پیرامون این تیم آشنا شود، یک نیم‌فصل را از دست می‌دهد. در نتیجه انتخاب گزینه داخلی که با فضای کار در فوتبال ایران آشنا باشد، هوشمندانه‌تر است.»

استقلال همیشه شانس اول قهرمانی است

بیانی در ادامه، درخصوص احتمال موفقیت آبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم گفت: «از نظر من استقلال در هر زمانی شانس اول قهرمانی لیگ ایران است. حتی اگر بدترین روزهای خود را سپری کند. حالا که می‌بینیم شرایط هم خوب است و مشکل نکونام هم حل شده، پس قطعا فصل آینده می‌تواند یک سال بسیار خوب برای استقلالی‌ها باشد. همه اینها منوط به کسب امتیازات در ابتدای فصل است، اگر استقلال در چند بازی ابتدایی موفق باشد، حتما می‌تواند قهرمان شود.»

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.