کنسرت «مکرون استعفا» کنار برج ایفل!

“امانوئل مکرون” رئیس‌جمهوری فرانسه در جریان کنسرت بزرگ موسیقی که با رویکرد حمایت از سیاره زمین و اهداف اقلیمی در قلب پایتخت این کشور و نزدیکی برج ایفل برگزار شد، هو شد و مردم خواستار استعفای او شدند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، این رویداد پنجشنبه شب و زمانی که دیانه کروگر (Diane Kruger) بازیگر آلمانی هالیوود روی سن از رئیس‌جمهوری فرانسه خواست که از طرح مالیات بین‌المللی (مربوط به حمل و نقل دریایی) حمایت کند، رخ داد.

او خطاب به مکرون گفت: از آنجایی که در پاریس هستیم، رئیس‌جمهوری مکرون، ابتدا شما را خطاب قرار می‌دهیم تا از این مالیات بین‌المللی حمایت کنید. در این زمان شمار زیادی از حاضران در این کنسرت بزرگ با سردادن شعار “مکرون استعفا” رئیس‌جمهوری فرانسه را هو کردند.

لو فیگارو اضافه کرد: این کنسرت که در پای برج ایفل در پاریس برگزار شد، به شکل غیرمنتظره‌ای رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت.

به گزارش ایرنا، میلیون‌ها شهروند فرانسوی از همان هفته نخست سال جدید میلادی در اعتراض به لایحه جنجالی دولت مکرون مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال که در نهایت به قانون تبدیل شد، بارها به اعتصاب‌های گسترده و تظاهرات‌های میلیونی دست زدند که با خشونت پلیس این کشور سرکوب شده است.

این موضوع به ویژه رویکرد دولت برای دور زدن مجلس ملی و سنای فرانسه برای تصویب این لایحه خشم گسترده و عمیقی در این کشور ایجاد کرده است و بسیاری از سیاستمداران و تحلیل‌گران فرانسوی نسبت به عواقب اجتماعی این سیاست هشدار داده‌اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.