چرا جنایت‌های حقوق بشری آمریکا بی‌کیفر مانده است؟

غریب آبادی:دنیا باید برای تروریست‌ها نا امن باشد

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دنیا باید برای تروریست‌ها به ویژه گروهک‌های تروریستی که مردم ایران را به شهادت رساندند، ناامن باشد.

به گزارش شهروند آنلاین، نشست خبری ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت شهدای هفتم تیر با هدف اعلام اهم برنامه‌های این هفته با حضور کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.

غریب آبادی گفت: شان نزول تعیین هفته حقوق بشر آمریکایی، فرمایش مقام معظم رهبری در چند سال پیش بود که فرمودند از هفتم تا دوازدهم تیر به دلیل جنایت‌های مختلف آمریکا علیه ایران، هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شود.

او با اشاره به اینکه نخستین جنایت آمریکا در تیر ماه، در ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ به دست گروهک تروریستی منافقین رخ داد، عنوان کرد: با توجه به نقش آمریکا در ایجاد و حمایت از گروه‌های تروریستی، مسئولیت اقدامات تروریست‌ها متوجه آمریکاست.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: در ششم تیر ماه ۱۳۶۰، سوقصد نافرجام به آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه وقت تهران به دست منافقین، در هفتم تیر ۱۳۶۰، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش و در هشتم تیر ۱۳۶۰، ترور محمد کچویی به دست منافقین رخ داد.

غریب آبادی در ادامه اظهار کرد: در ۸ تیر ۱۳۶۶ بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق، در ۱۱ تیر ۱۳۶۱ ترور آیت‌الله صدوقی، نماینده و امام جمعه یزد به دست منافقین و در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ شلیک به موشک مسافربری ایران به دست آمریکا و شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه آن رخ داد.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: اینها فقط بخشی کوچک از جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران است.

او در بخشی دیگر با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا جنایت علیه بشریت است، به تحولات اخیر در آلبانی درباره گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و گفت که این تروریست‌ها همواره میزبانان خود را تهدید می‌کنند.

به گفته دبیر ستاد حقوق بشر، آمریکا با این سطح جنایت‌هایی که علیه ایران، منطقه و سراسر جهان انجام داده، شمار گسترده‌ای را قربانی کرده است؛ کارنامه آمریکا پر از مصادیق سیاه از جنایت‌های بشری است؛ گذشته از جنایت‌های حقوق بشری آمریکا در سراسر جهان، نقض گسترده حقوق بشر در خود قلمرو آمریکا قابل توجه است؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، آمریکا صلاحیت و شایستگی ندارد درباره حقوق بشر صحبت کند.

او با تاکید بر اینکه ما وظیفه تبیین این جنایت‌ها را برای افکار عمومی خود، منطقه و جهان داریم، گفت: کمتر کشوری در جهان مانند آمریکا دست به جنایت‎های حقوق بشری زده باشد؛ در عین حال کمتر کسی از جنایت‎های آمریکا علیه مردم ایران بی‌اطلاع است و ما وظیفه داریم در این رابطه روشنگری کنیم تا آمریکا را پاسخگو کنیم.

غریب آبادی همچنین سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی در سازمان‎های بین‌المللی حقوق بشری را دلیل بی‌کیفر ماندن جنایت‌های حقوق بشری آمریکا خواند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به نامگذاری روز‌های هفته حقوق بشر آمریکایی و شعار این هفته، اعلام کرد: «ترور، تحریم و توحش»، شعار امسال هفته حقوق بشر آمریکایی است؛ این سه کلید واژه ماهیت اصلی حقوق بشر آمریکایی را نشان می‎دهد.

غریب آبادی عنوان کرد: میزبانان گروهک تروریستی منافقین باید پاسخگوی این جنایتکاران و حمایت از آنها باشند؛ ما انتظار داریم این کشور‌ها، منافقین را از خاک خود اخراج و به پیشگاه عدالت معرفی کنند؛ این سیاست ما واضح است و ما به اقدامات قضائی خود ادامه می‌دهیم؛ هیچ تروریستی نباید در امنیت باشد و دنیا باید برای تروریست‌ها به ویژه گروهک‌های تروریستی که مردم ایران را به شهادت رساندند، ناامن باشد؛ اقدام‌های گسترده قضایی انجام داده‌ایم که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر در پایان این نشست، گفت: نهضت تبیین جنایت‌های آمریکا محدود به یک کشور نیست، زیرا کشور‌های مختلفی قربانی این جنایت‌ها شده یا تحت تاثیر آن قرار گرفته اند؛ این کشور‌ها در عرصه‌های مختلف پیگیر عدالت هستند؛ اندیشمندان مختلف از جمله کشور‌های غربی تاکنون نشست‌ها و مقالات متعددی درباره جنایت‌های حقوق بشری آمریکا منتشر کردند؛ اقدام در این زمینه باید از سطح دولتی خارج شود و مردم و بخش‌های غیردولتی را درگیر کند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.