پرداخت ۴۲.۵همت وام ازدواج و فرزندآوری از ابتدای امسال

رئیس کل بانک‌مرکزی از افزایش پرداخت وام‌‌های قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ و نیم هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ازدواج و ۱۰ همت نیز وام فرزندآوری پرداخت شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، «محمدرضا فرزین» در جریان پاسخگویی برخط اعضای هیات دولت سیزدهم به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری حضور یافت و از ساعت ۱۳ پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در این وزارتخانه شد.

فرزین در نخستین تماس مردمی از مشهد که درباره ضامن برای دریافت وام ودیعه مسکن گلایه کرد ‌و گفت: اگر دریافت وام ۷۰ میلیون باشد یک ضامن می‌خواهد و بیش از یک‌ ضامن خلاف است و دسته چک هم نمی‌خواهد.رئیس بانک مرکزی این را هم گفت که این موضوع را بررسی می‌کنم و این اظهارات مطرح شده برخلاف بخشنامه بانک مرکزی است.لازم به توضیح است که برای دریافت ودیعه مسکن مردم در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام می‌کنند و برای تهران ۱۰۰ میلیون تومان و شهرستان ۷۰ میلیون تومان است.

رئیس بانک مرکزی در دومین تماس تلفنی از تهران که از او درخواست افزایش سقف دریافت پول نقد بیش از ۲۰۰ هزار تومان را داشت همچنین از دریافت کارمزد یا تراکنش گلایه کرده است، گفت: کارمزد در دنیا نقش اساس را ایجاد می‌کند و در کشور سهم کارمزدها در درآمد بانک پایین است.

فرزین در سومین تماس تلفنی که یک کارمند نسبت به مشکلات در زمینه استخدام و حقوق و مزایا و بیمه بانک سپه گلایه داشت، گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنم.فرزین در ادامه مدیرعامل بانک‌سپه را پای خط آورد و از آن طرف خطاب به این کارمند بانک در آن سوی خط که گلایه داشت گفت: مسائل را مطرح کنید.مدیرعامل بانک سپه در پاسخ درباره وضعیت بیمه این شهروند گفت که مشکلات بیمه‌ای در حال برطرف شدن است و بیمه درمان شما به قوت خود باقی است و جای نگرانی ندارد.

رئیس کل بانک‌مرکزی از افزایش پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری طی امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ و نیم همت برای وام قرض الحسنه ازدواج و ۱۰ همت برای فرزندآوری پرداخت شده است.فرزین این را هم اعلام کرد که بر این اساس، در بخش وام ازدواج رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ‌و در بخش فرزندآوری رشد ۱۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشتیم.

رئیس بانک مرکزی این را گفت که این وام پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک و با اعتبار سنجی و نهایتا یک ضامن، باید طی ۱۰ روز بعد از آن تسهیلات به حساب متقاضیان واریز شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.