سازمان لیگ، ابلاغ خودش را نقض کرد!

4 تیم آسیایی با بودجه 400میلیاردی استارت می‌زنند

بر اساس مصوبه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، سقف بودجه تیم‌های آسیای افزایش پیدا کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، هفته گذشته بود که سازمان لیگ با ابلاغ یک اطلاعیه به شانزده تیم لیگ‌برتری، سقف بودجه تیم‌ها برای لیگ بیست‌وسوم را مشخص کرد. بر این اساس قرار بود، چهار تیم آسیایی، یعنی پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور بودجه‌ای با سقف 325میلیارد تومان کار خود را در فصل نقل و انتقالاتی دنبال کنند و سایر دوازده تیم حاضر در لیگ، با بودجه 250میلیاردی، تیم خود را ببندند، اما دوشنبه‌گذشته با ابلاغ یک بند جدید درخصوص سقف قرارداد تیم‌های آسیایی، حاشیه‌های زیادی در این خصوص به‌وجود آمد. پس از پایان جلسه دوشنبه‌گذشته اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مشخص شد که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه‌شان را ببندند. این درحالی است که پیش از این، سقف بودجه 325میلیاردی برای آنها درنظر گرفته شده بود و حالا این اختلاف رقم 75میلیارد تومانی، مورد بحث قرار گرفته است.

در همین خصوص منصور قنبرزاده، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال ایران، گفت: «باشگاه‌ها تا ۲۰ درصد اصل قراردادهایشان می‌توانستند برای آپشن‌ها درنظر بگیرند. جمع آپشن‌ها با اصل قرارداد به حدود ۳۹۵ تا ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، در نتیجه عدد ۴۰۰ میلیارد تومان، جدید نیست.»

اشاره قنبرزاده به بخشی از آیین‌نامه جدید نقل و انتقالاتی است که در آن آمده است: «در تعهدات مالی باشگاه، جمع میزان مزایا و آپشن‌های مندرج در قرارداد، نمی‌تواند بیش از 20 درصد مبلغ پایه قرارداد یک فصل درنظر گرفته شود.»

در نتیجه باتوجه به توضیحات منصور قنبرزاده، سقف بودجه پرسپولیس، سپاهان، نساجی و تراکتور در لیگ بیست‌وسوم ۳۹۰ میلیارد تومان (با احتساب آپشن قراردادها) است و ۴۰۰ میلیارد تومان، رقم دقیق نیست.

علاوه بر این، در پاراگراف دوم دستورالعمل آمده است: «جمع قرارداد، مزایا و آپشن‌های مندرج در آن به انضمام وجوه قید شده در الحاقیه‌ها و متمم‌های بعدی از سقف مذکور تجاوز ننماید». پس می‌توان برداشت کرد که رقم ۳۲۵ میلیارد تومان شامل آپشن‌ها و متمم‌ها هم می‌شود و در نتیجه دستورالعمل در مورد چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا رعایت نشده است.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.