ارزیابی اقدام جدید آمریکا/ کنار گذاشتن رابرت مالی چه پیامی دارد؟

تغییر رابرت مالی این احتمال را تقویت می‌کند که دولت آمریکا برای دستیابی به توافقاتی با تهران مجبور به محدود کردن برخی افراد شده است

به گزارش شهروند آنلاین؛هفته‌هاست که گمانه‌زنی‌ها در مورد غیبت راب مالی نماینده امریکا در خصوص ایران به گوش میرسد.

۴۰ روز قبل اولین جلسه محرمانه دولت جو بایدن برای تمامی سناتورها با محوریت ایران برگزار شد اما مالی در آن جلسه غایب بود و معاونش ابرام پالی صندلی او را پر کرده بود.

حالا دولت آمریکا رسما اعلام کرده راب مالی در مرخصی است و معاون او ابرام پالی وظایف او را انجام میدهد. در مدت غیبت مالی خبرها در خصوص توافق تبادل زندانیان و همچنین آزادی اموال ایران قوت گرفته و رسانه‌های گوناگون غربی این خبر را اعلام کرده‌اند.

اتفاقی که این احتمال را تقویت می‌کند که دولت آمریکا برای دستیابی به توافقاتی با تهران مجبور به محدود کردن برخی افراد شده است. چند روز قبل‌تر هم مرندی خبر داده بود علی واعظ دوست رابرت مالی از مذاکرات کنار گذاشته شده است.

سابقه نشان داده در دو سال اخیر تغییرات در تیم مذاکره کننده امریکایی منجر به بهبود وضعیت مذاکرات شده است. خارج شدن ریچارد نفیو معمار تحریم‌های ضدایرانی و شاپیرو سفیر اسبق آمریکا در رژیم صهیونیستی و معروف به “نجواگر اسرائیل” از تیم مذاکره کننده که بر “توافق قوی‌تر و طولانی‌تر” تاکید داشتند و رویای برجام‌های ۲ و ۳ را میدیدند به کاهش نسبی تنش‌ها انجامید.

این تغییرات در کنار حل برخی مسائل ایران و آژانس و عدم انتشار قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام در ماه‌های اخیر معنادار است. اخبار یک ماه اخیر نشان می‌دهد، تعلیق رابرت مالی مذاکرات را از حالت معلق خارج کرده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.