امیدواری‌های جمهوری آذربایجان به ایران

الهام علی‌اف ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک دیدارهای دوجانبه بین مقامات دو کشور انجام شود

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اهمیت روابط تهران-باکو برای توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال-جنوب گفت: پویایی مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد.

به گزارش شهروند آنلاین، ‌در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد که در سالن همایش‌های شهر باکو در حال برگزاری است، حسین امیرعبداللهیان با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه این جنبش در دوران ریاست جمهوری آذربایجان پویا و توسعه یافته شده است، تصریح کرد: رئیس جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاحیه اجلاس وزیران جنبش غیرمتعهدها به نکات بسیار مهمی اشاره و تاکید کرد که موضوعات بسیار مهمی در دستور کار برای بحث و بررسی است.

او با بیان اینکه پویایی مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین تهران و باکو وجود دارد، گفت: جمهوری آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال – جنوب دارند.

وزیر امور خارجه ایران بر بررسی قضائی و انتظامی کشور درباره اقدام انجام شده علیه سفارت جمهوری آذربایجان تاکید و ابراز امیدواری کرد به زودی فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران احیا شود.

در این دیدار امیرعبداللهیان سلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را به الهام علی اف ابلاغ کرد و متقابلا نیز رئیس جمهوری آذربایجان با تشکر از این پیام سلام خود را به رئیس جمهوری ایران رساند.

در ادامه الهام علی اف نیز به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که مجرمان اقدام صورت گرفته علیه سفارت جمهوری آذربایجان در ایران به مجازات مناسب محکوم شوند.

علی اف درباره نقش جمهوری آذربایجان در جنبش عدم تعهد و اقدامات انجام شده در راستای تأسیس آن خاطرنشان کرد: پویایی روزافزون روابط اقتصادی و تجاری تهران – باکو با خرسندی مورد توجه است و توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب و همچنین اجرای مسیرهای ارتباطی بین منطقه اقتصادی شرق زنگزور یک اتفاق مثبت است.

رئیس جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک دیدارهای دوجانبه بین مقامات دو کشور انجام شود.

به گزارش ایرنا، جنبش عدم متعهد در سال ۱۹۶۱ میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق تأسیس شد و شامل کشورهایی است که به هیچ‌یک از بلوک‌های قدرت جهانی (آمریکا و شوروی) وابستگی و تعهدی نداشته و به عبارتی در جبهه کمونیسم یا سرمایه‌داری نیستند.

این سازمان پس از جنگ سرد تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است و ۱۲۰ کشور عضو آن هستند و ۲۱ کشور نیز به عنوان ناظر در این سازمان فعالیت می‌کنند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.